• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18759
+
-

سورپرایز بردن بازی اول است

دژاگه: باید از بازی در گروه‌مان لذت ببریم

سورپرایز بردن بازی اول است

اشکان دژاگه کاپیتان تیم‌ملی در جام‌جهانی است. او بعد از مدت‌ها مصدومیت حالا شرایط بهتری در تیم‌ملی دارد. دژاگه در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه همشهری تاکید می‌کند سورپرایز ملی‌پوشان می‌تواند برد در بازی اول مقابل مراکش باشد تا شانس صعود به مرحله بعدی را برای خود زنده نگه داریم.
    در بازی ترکیه اشتباهات فردی بازیکنان زیاد بود و روی همین اشتباهات گل خوردیم. تیم‌ملی هم خیلی شاداب نبود. نظرت درباره بازی چیست؟
نه من اصلا چنین چیزی را قبول ندارم. ما یک تیم‌ملی هستیم 11نفر داخل زمین هستند و بقیه هم روی نیمکت می‌نشینند. همه یک تیم هستیم. اگر یک تیم اشتباه می‌کند همه اشتباه می‌کنند، نه یک بازیکن ، نه دو بازیکن و نه 3بازیکن، همه مقصر هستند. باید از این اشتباه درس بگیریم و تمرین کنیم که دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنیم. هنوز تا بازی اول ما در جام‌جهانی وقت هست. فکر می‌کنم بازی با ترکیه تست خوبی بود. به نظرم مراکش شبیه ترکیه بازی می‌کند. یک بار دیگر می‌گویم ما یک تیم هستیم هم من اشتباه می‌کنم هم بازیکنان دیگر اشتباه می‌کنند. باید سعی کنیم از این اشتباه درس بگیریم و دقت کنیم بازی‌های بعد را بهتر انجام دهیم. 
    خود تو هم بعداز 3-4 ماه مصدومیت در دیدار برابر ترکیه در اواسط نیمه دوم به بازی آمدی.
همه می‌دانند من چند ماه قبل در بازی باشگاهی مصدوم شدم اما آنهایی که در اردوی تیم‌ملی و ساختمان پک بودند دیدند من چگونه تمرین کردم تا خودم را به رقابت‌های جام‌جهانی برسانم. مربیان تیم‌ملی خیلی با من کار کردند. خود کی‌روش و سایر اعضای کادرفنی و پزشکی خیلی به من کمک کردند تا امروز آماده باشم دست شان درد نکند. مهم این بود که وارد زمین شوم و بدون درد بیرون بیایم. مهم هم تیم است. ان‌شاءالله بازی بعد بهتر کار کنم. یک نکته هم بگویم تماشاگران ایرانی همواره از ما حمایت کردند باز هم امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشند. 
    هواداران هم از بازگشتت به میادین خیلی خوشحال بودند. 
باور کنید خودم از همه بیشتر خوشحال شدم که توانستم چند دقیقه‌ای هم شد برای تیم‌ملی بازی کنم. تمام سعی‌ام را می‌کنم تا خودم را به تیم‌ملی برسانم و مهم اینکه تیم آماده باشد و هر بازیکنی هم که بازی کرد بتواند به تیم‌ملی کمک کند. 
    بازی با ترکیه نشان داد رویارویی با تیم‌های بزرگ سخت است و باید خیلی تلاش کنیم.
بله بازی‌های بزرگ سخت است. در فوتبال الان همه بازی‌ها سخت است و بازی نداریم که آسان باشد. در جام‌جهانی هم هر 3بازی سخت خواهد بود. ما باید لذت ببریم که در چنین گروهی هستیم. بازیکنان باید لذت ببرند در جام‌جهانی مقابل اسپانیا ، پرتغال و مراکش  بازی می‌کنند. بازیکنان آنها همگی در اروپا بازی می‌کنند. زمان هم داریم از بازی مقابل ترکیه و اشتباهاتی که در این مسابقه داشتیم باید یاد بگیریم. 
    آیا آماده هستیم که در رویداد مهمی مانند جام‌جهانی شرکت کنیم؟
آماده که هستیم. اگر بازیکنان آماده نبودند که مربی آنها را به اردوی تیم‌ملی دعوت نمی‌کرد تا در جام‌جهانی بازی کنند ولی هنوز کار داریم. بازیکنان جوان در اردوی تیم‌ملی هستند و اینها باید از بازی‌های دوستانه درس بگیرند. 
    به‌نظر تو سورپرایز ما در جام‌جهانی چه می‌تواند باشد؟
سورپرایز این است بتوانیم بازی اول را ببریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید