• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18749
+
-

لطفا بس کنید!

لطفا بس کنید!

امیرحسین اعظمی|فوتبال ما همیشه بیش از اندازه برای حواشی بی‌حاصل هزینه می‌دهد. ما حتی مربی‌های بزرگ دنیا را هم به این حواشی آلوده می‌کنیم و وقت گرانبهای‌مان برای این نبردهای زرگری بی‌نتیجه تلف می‌شود. کارلوس کی‌روش به‌خاطر به هم خوردن برنامه‌ریزی‌هایش و تداخلی اردوی تیمش با بازی‌های آسیایی استقلال و پرسپولیس همچنان عصبانی نیست. او در هر فرصتی این عصبانیت را آشکار می‌کند و با توجه به اختلاف‌های دامنه‌دارتری که با سرمربی پرسپولیس دارد ترکش‌های این عصبانیت را به‌سمت او پرتاب می‌کند. اولین بازی ما در جام‌جهانی مهم‌ترین بازی ماست. شاید برد در این بازی ما را به‌سمت ساختن تاریخ ببرد. آیا بهتر نیست این روزها تمرکز همه ما روی آماده شدن تیم‌مان برای بازی اول باشد؟
تیم‌ملی فوتبال ایران در حالی 13روز دیگر در اولین بازی از رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف مراکش خواهد رفت که کارلوس کی‌روش همچنان علاقه خاصی به ادامه جنگ‌های رسانه‌ای‌اش با برانکو ایوانکوویچ و علی کریمی دارد. روز گذشته سایت رسمی فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ای از کی‌روش منتشر کرد که او باز هم جملات طعنه‌آمیزی را درمورد برانکو و کریمی به‌کار برد تا نشان دهد که حتی در آخرین روزهای مربیگری‌اش در تیم‌ملی، باز هم حاضر نیست اختلاف‌های قدیمی را فراموش کند. کی‌روش در این مصاحبه باز هم اشاره‌ای به چند ماه آینده کرد، اینکه در جام ملت‌های آسیا دیگر سرمربی تیم‌ملی نیست و شاید از نظر او مربی‌ای مثل برانکو هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته و جایگزین‌اش شود. ‌کی‌روش قبلا هم در جواب اعتراض امیر قلعه‌نویی به اعلام لیست تیم‌ملی قبل از بازی برگشت برابر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفته بود: «در یک ماه آینده شما جایگاه من را خواهید گرفت و کار من به شما تعلق خواهد‌گرفت.»
کی‌روش در مصاحبه  با سایت فدراسیون فوتبال ایران گفته است: «نباید فراموش کنیم که تیم‌ملی چند ماه دیگر جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو دارد و  فکر می‌کنم مربی بعدی اگر یک یا دو تغییر انجام دهد من سورپرایز می‌شوم چون تیم تقریبا آماده هست و تفکر ما نه تنها برای جام‌جهانی بلکه برای این بود که تیم‌ملی آماده و مهیای جام ملت‌ها هم باشد. البته شاید هم مثل قبل مربیانی برگردند که در گذشته من شنیدم حتی اگر بازیکنان به بطری آب لگد بزنند یا بازیکنان نمی‌خواستند بازی کنند ولی باز به آنها بازی می‌دادند. اگر باز آن طرز تفکر برگردد و دوباره حاکم شود شاید شاهد یکسری تغییراتی باشیم اما اگر به این شکل نباشد، تغییر آنچنانی را نخواهیم داشت.»
منظور کی‌روش همان لگدی است که علی کریمی در جام‌جهانی آلمان به ساک پزشکی تیم زد. تیمی که برانکو مربی‌اش بود. البته کریمی در بازی با پرتغال این کار را انجام داد و برانکو در بازی بعدی مقابل آنگولا از او استفاده نکرد. یعنی این اتفاق با آن‌چه که کی‌روش گفته منطبق نیست. شاید هم منظور کی‌روش همین داستان بوده و فقط نمی‌خواسته روایتش 
نعل‌به نعل با واقعیت مطابقت داشته باشد.
برانکو اما دیروز به صحبت‌های کی‌روش واکنش ملایمی نشان داد و گفت: «نمی‌دانم منظور کی‌روش از این صحبت‌ها چیست. اگر به اتفاقات جام‌جهانی2006 اشاره دارد باید بگویم که برای او در جام‌جهانی روسیه آرزوی موفقیت دارم. من افتخار می‌کنم که سرمربی بازیکنی چون علی کریمی بودم، بازیکنی که یکی از با استعداد‌ترین فوتبالیست‌های جهان بود.»
بعد از بازی دوستانه برابر امید ازبکستان که تیم‌ملی راهی ترکیه شد، انتظار می‌رفت کی‌روش فتیله را پایین بکشد. او اما همچنان از کوچکترین فرصت برای حمله به منتقدانش استفاده می‌کند، این در حالی است که تیم‌ملی در این برهه حساس نیاز به انرژی مثبت دارد. امیدواریم این آخرین تنش رسانه‌ای میان سرمربی تیم‌ملی و برخی مربیان لیگ برتری باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید