• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18753
+
-

کسب 3پیروزی می‌تواند سورپرایز ما باشد!

رضا قوچان‌ژاد: صعود سخت اما شدنی است

کسب 3پیروزی می‌تواند سورپرایز ما باشد!

محمد زارعی | رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تیم‌ملی ایران در دیدار برابر ترکیه برای دقایقی فرصت پیدا کرد تا به میدان برود و بعد از اعلام پنالتی به‌سود ایران توپ را به دژاگه سپرد تا بتواند بعد از مدت‌ها مصدومیت که به میادین برگشته روحیه بالاتری را کسب کند. قوچان‌نژاد حالا با روحیه بالاتر تلاش می‌کند تا خود را برای رقابت‌های جام‌جهانی آماده کند. گفت‌وگوی قوچان‌نژاد با همشهری‌ورزشی را در ادامه می‌خوانید.
    به‌نظر می‌رسد بازیکنان تیم‌ملی با تمام توان مقابل ترکیه بازی نکردند.
نه ما اصلا ترکیه را دستکم نگرفتیم. مقابل حریف خیلی قوی بازی کردیم و تجربه و درس خیلی بزرگی برای ما شد. این تجربه را ما می‌خواهیم با خودمان به روسیه ببریم و در رقابت‌های جام‌جهانی از آن استفاده کنیم. 
    در بازی با ترکیه این شانس را پیدا کردی در اواخر نیمه‌دوم به بازی بیایی. از عملکرد خودت راضی هستی؟
بله من هم با نظر آقای کی‌روش به زمین آمدم و تلاش کردم بهترین عملکرد را داشته باشم و به تیم‌ملی کمک کنم.
    واقعا فکر می‌کنی تیم‌ملی می‌تواند در رقابت‌های جام‌جهانی از گروه خود صعود کند؟
ان‌شاءالله می‌توانیم کارهای بزرگی بکنیم. البته سخت اما شدنی است.
    اما به‌نظر می‌رسد اهالی فوتبال کمی از شرایط تیم ملی نگران هستند.
نگرانی‌ها طبیعی است اما مهم‌ترین مساله که باید حائز اهمیت قرار بگیرد اینکه واقعا بچه‌هایی که در اردوی تیم‌ملی هستند با تمام وجود تلاش می‌کنند. آنها از خانواده‌هایشان دور هستند اما تمام این سختی‌ها را متحمل می‌شوند تا با انجام تمرینات مناسب که مربیان در نظر می‌گیرند خود را برای جام‌جهانی آماده کنند. هدف ما این است با ارائه بهترین بازی‌ها دل مردم را شاد کنیم. 
    از حمایت‌های مردمی در آستانه بازی‌های جام‌جهانی رضایت داری؟
بله واقعا مردم همواره از تیم‌ملی حمایت کرده‌اند. جا دارد از مردمی که برای تشویق تیم‌ملی به استانبول آمده بودند تشکر کنم. ما فکر می‌کردیم در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنیم. ان‌شاءالله در روسیه هم همین‌طور خواهد بود. خبرهای زیادی به‌دست ما رسیده که ایرانی‌ها می‌خواهند در روسیه استادیوم‌ها را بترکاندند. واقعا هم به حمایت‌هایشان نیاز داریم. اگر آنها ما را کمک کنند می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم. 
    بازی با یونان هم که لغو شد.
بله متاسفانه امیدوارم مسئولان تلاش کنند در روزهای حساس قبل از جام‌جهانی تیم‌ملی با آمادگی کامل به مصاف حریفان برود. 
    آیا برای رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه سورپرایز خواهیم داشت؟
بله ان‌شاءالله با 3تا برد شیرین!
    شوخی می‌کنی؟
کار سخت است. مراکش بهترین تیم آفریقاست. پرتغال و اسپانیا هم شکی نیست از جمله بهترین تیم های دنیا هستند اما ما با تفکر مثبت پا به میدان می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

آزمون: از بازی ترکیه درس عبرت گرفتیم
سردار آزمون مهاجم تیم‌ملی ایران طبق پیش‌بینی‌ها امید اول ما در خط حمله محسوب می‌شود. او در دیدار دوستانه تیم‌ملی برابر ترکیه از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داشت و معتقد است این بازی به موقع انجام شده است.
    بازی با ترکیه را چطور دیدی؟
الان همه چیز دارد خوب پیش می‌رود. درست است که ما باختیم اما درس عبرت خوبی از این بازی گرفتیم. ما در دوره استراحت بودیم و بعد به اردوی تیم‌ملی برگشتیم. این موضوع یک مقدار کار ما را سخت‌تر کرد. اما خدا را شکر روزبه‌روز داریم بهتر می‌شویم. 
    یعنی در جام‌جهانی با نمایش متفاوتی روبه‌رو خواهیم شد؟ 
ما باید خیلی حرفه‌ای تمرین کنیم و هر آنچه که مربیان می‌خواهند را در زمین مسابقه اجرا کنیم تا بتوانیم بهترین نتایج را برای مردم ایران به ارمغان بیاوریم. 
    نباید به مردم و اهالی فوتبال حق داد که نگران تیم‌ملی باشند؟
جای نگرانی وجود ندارد. شک نداشته باشید بازیکنان تیم‌ملی با تمام وجود کار خواهند کرد تا بهترین عملکرد را در جام‌جهانی داشته باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید