• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187479
+
-

گشایش ارزی در پی توافق با عربستان

در پی توافق ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، تازه‌ترین خبر‌ها حاکی از ان است که جریان ورود ارز به کشور ازجمله درهم امارات که مبنای تعیین قیمت دلار است، افزایش خواهد یافت. رئیس اتاق بازرگانی ایران در این‌باره گفت: هرچه دلارذخیره کردید در بازار بریزید، چراکه یکی از آثار توافق پکن سرازیر شدن درهم از طرف امارات است که از یکشنبه کلید خواهد خورد.
به گزارش همشهری، پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در پکن، روز گذشته بیانیه‌ مشترک ایران، عربستان سعودی و چین به‌صورت رسمی امضا شد.‌در نتیجه گفت‌وگوهای انجام شده، ایران و عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر 2 ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.
برخی خبر‌ها حاکی از آن است که در پی این توافق به‌زودی حجم بالایی ارز ازجمله درهم امارات که مبنای تعیین قیمت دلار است وارد بازار خواهد شد. همچنین برخی خبر‌های غیررسمی حاکی از آن است که ظرف روز‌های آینده رئیس‌کل بانک مرکزی نیز به یکی از کشور‌های منطقه سفر خواهد کرد.
مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به توافقات پکن و خبر توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دوجانبه، خطاب به ذخیره‌کنندگان دلار، تأکیدکرد: هرچه دلارذخیره کردید در بازار بریزید، چراکه یکی از آثار توافقات پکن سرازیر شدن درهم از طرف امارات است که از یکشنبه کلید خواهد خورد. به‌نظر می‌رسد اثر توافق ایران و عربستان از همین امروز بر بازار نمایان شود و شیب نزولی قیمت ارز سرعت بیشتری پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید