• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187390
+
-

حکم عاملان شهادت 4بسیجی و مأمور پلیس صادر شد

اعدام برای 6تروریست «حرکه‌النضال»

دادگاه انقلاب اسلامی اهواز 6عضو گروهک تروریستی حرکه‌النضال را که در ده‌ها عملیات تروریستی ازجمله شهادت 2بسیجی و 2مأمور پلیس دست داشتند پس از محاکمه به اعدام محکوم کرد.
به گزارش همشهری به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محکومان که علی مجدم، محمدرضا مقدم، معین خنفری، حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی نام دارند و از اعضای شاخه نظامی گروهک تروریستی حرکه‌النضال بودند در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اجرای بخشی از عملیات‌ مسلحانه این گروهک در استان خوزستان را بر عهده داشتند. آنها با سرکردگان گروه مثل حبیب نبگان و فرج‌الله چعب که ساکن اروپا بودند ارتباط داشتند و دستور اجرای عملیات‌ تروریستی را از آنها دریافت می‌کردند. این 6محکوم در جریان چند عملیات جداگانه 2 بسیجی به نام‌های علی صالحی‌مجد و یونس بحر را در آبادان و یکی از کارکنان نیروی انتظامی به نام ‌الله‌نظر صفری و یک سرباز وظیفه به نام محمدرضا رفیعی‌نسب را در بندر امام خمینی (ره) به شهادت رساندند.

جزئیات 4عملیات تروریستی
اعضای این شبکه تروریستی در جریان محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی اهواز جزئیات این 4عملیات را اینطور شرح دادند.« ما اهداف عملیاتی خود را به‌صورت سیار انتخاب می‌کردیم، گشت نیروی انتظامی یا بسیج را تعقیب و در جای خلوت آنها را غافلگیر و ترور می‌کردیم.»
یکی از آنها درباره چگونگی شهادت 2بسیجی در آبادان گفت: «بسیجی‌ها را در منطقه آبادان نزدیک شط دیدیم. از کنار آنها عبور کردیم. آخر بلوار دور زدیم. خلاف جهت به سمت آنها حرکت کردیم. گوشی را از دوستم گرفتم تا از صحنه ترور برای گروه حرکه‌النضال فیلم بگیرم. 2 بسیجی را به رگبار بستیم و به سمت خرمشهر فرار کردیم. هدف بعدی انفجار ایستگاه گاز خرمشهر بود که به سمت آنجا رفتیم و ساعت یک ونیم بامداد 2 نارنجک به سمت ایستگاه پرتاب کردیم و از این صحنه نیز فیلم گرفتیم و ارسال کردیم».
آنها همچنین در دادگاه جزئیات شهادت مأموران انتظامی را نیز توضیح دادند. یکی از آنها گفت: «ساعت 12شب در بندر امام در فلکه دوم ورودی شادگان به سربندر یک گشتی پلیس با 2سرنشین را دیدیم و آنها را تا چراغ قرمز تعقیب کردیم، ماشین توقف کرد. 2 اسلحه کلاشنیکف با خشاب کامل همراه داشتیم. با کلاش به سمت خودروی آنها تیراندازی کردم. یک خشاب هم فاروق (از متهمان پرونده) خالی کرد؛ بعد از این صحنه هم فیلمبرداری کردیم و برای گروه فرستادیم و کارمان تأیید شد.»

ارتکاب ده‌ها عملیات خرابکارانه
اعضای دستگیر شده شاخه نظامی حرکه‌النضال علاوه بر شهادت این 4نفر در ده‌ها عملیات تروریستی و خرابکارانه دیگر نیز دست داشتند. تیراندازی به مقر‌های نظامی، انتظامی و بسیج، پرتاب نارنجک، عملیات مسلحانه منجر به تیراندازی به پایگاه بسیج والفجر، پرتاب نارنجک به پمپ گاز خرمشهر، پرتاب نارنجک و تیراندازی به پایگاه بسیج کوت امیر، بمب‌گذاری جنب دیوار پاسگاه سویسه، تهیه و ساخت بمب به قصد بمب‌گذاری در کلانتری ۱۲ اهواز، ساخت بمب دست‌ساز، آتش زدن عمدی عابربانک‌های شهرستان شادگان و بندر امام خمینی (ره)، پرتاب نارنجک به جایگاه گاز شهرستان خرمشهر، تیراندازی به حسینیه شهدای شادگان، کمین ناموفق برای ترور بسیجیان و مأموران ناجا در مسیر سه‌راهی شادگان، ماهشهر و آبادان، تیراندازی به قرارگاه پلیس اطلاعات و امنیت در شادگان، تیراندازی به‌ خودروی سپاه و مجروح کردن یک پاسدار و حمل، نگهداری و فروش سلاح جنگی ازجمله دیگر تلاش‌های آنها برای ناامن کردن شهرهای جنوبی کشور بود.
همچنین تلاش برای انفجار بمب در میان مردم در فرودگاه همزمان با بازی فوتبال تیم‌های پرسپولیس، فولاد و برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در راهپیمایی ۲۲ بهمن از اقدامات تروریستی ناموفق این گروهک بوده است.

صدور حکم اعدام
سرانجام با انجام تحقیقات گسترده، اعضای این شبکه تروریستی در دادگاه انقلاب اسلامی اهواز محاکمه شدند. براساس دادنامه صادر شده، دادگاه پس از برگزاری جلسات رسیدگی، اخذ دفاعیات متهمان و وکلای ایشان، با توجه به مستندات و قرائن موجود در پرونده، اقاریر صریح و مقرون به واقع همراه با بیان جزئیات، کشف سلاح‌های به کار رفته در عملیات‌ تروریستی توسط متهمان و احراز علم مرتکبان به موضوع جرم و احراز قصد آنها در ارتکاب رفتار مجرمانه، رأی پرونده صادر شد.
براساس رأی صادره 6متهم به اتهام سرکردگی و عضویت در گروهک تروریستی حرکه‌النضال العربی داخل ایران، مقابله مسلحانه با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شدند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید