• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187388
+
-

با مردم

درختان قطع شده مقابل منازل و خیابان‌ها جایگزین شوند
با توجه به قرار گرفتن در فصل درختکاری حتما درختانی که به‌خاطر نوسازی ساختمان‌ها، جای پارک خودروها و حتی داخل حیاط منازل نابود می‌شوند و حق بهره از فواید سرشارشان از خود و دیگران سلب می‌شود، جایگزین شوند. باید قوانینی باشد که در سریع‌ترین زمان یا خود متخلف و قطع‌کننده درخت جایگزین بکارد یا متولیان شهری این اقدام را بکنند و بعد از شناسایی متخلف از وی جرائم مربوطه را اخذ کنند.
نونهالی از تهران

ایستگاه‌های مترو به سرویس بهداشتی مجهز شوند
روزانه میلیون‌ها نفر از قطارهای مترو برای تردد استفاده می‌کنند و این خیلی عجیب است که ایستگاه‌های مترو سرویس بهداشتی نداشته باشند.چند روز پیش شاهد بودم یک خانم که کودک خردسالی داشت به همین‌خاطر دچار دردسر و نگرانی شده بود.مسلما افراد سالمند هم به‌علت نبود سرویس بهداشتی مشکل پیدا می‌کنند.جا دارد مسئولین مترو نسبت به احداث سرویس‌های بهداشتی حداقل در ایستگاه‌های پررفت‌وآمد اقدام کنند.
معصومی از تهران

دست‌اندازهای بزرگراه امام‌علی(ع) در مسیر بی‌آرتی دردسرساز هستند
به‌طور مرتب از بی‌آر‌تی‌های مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام‌علی(ع) استفاده می‌کنم. متأسفانه دست‌اندازهای این مسیر بسیار زیاد است و این مشکل باعث ناراحتی مسافران می‌شود خصوصا افرادی که مشکل جسمانی دارند. از طرفی به‌طور قطع اتوبوس‌هایی که مرتب از این مسیر رفت‌وآمد می‌کنند مشکلات فنی پیدا خواهند کرد که این هم ضرر به بیت‌المال و بودجه کشور است. ضروری است تا هر چه زودتر این دست‌اندازها تعمیر و تصحیح شوند.
قربانلو از تهران

پشت درهای بسته چگونه مشکلات را به مدیران برسانیم
در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای دیدن مدیران و وزیر حتی برای کارمندان هم به‌سادگی شرایط مهیا نیست. البته این موضوع فقط مختص به وزیر و مسئولان فعلی نیست که سابقه دیرینه‌ای دارد و کارمندان پایین‌تر حتی فرصت طرح مشکل هم نمی‌یابند. اتاق مدیران ارشد در طبقه دهم و درها همیشه بسته است. درحالی‌که توقع می‌رود در اتاق مدیران ارشد چنین وزارتخانه‌ای نه‌تنها به روی کارمندان که به روی مردم هم در زمان‌هایی باز باشد تا ارتباط دیداری و کلامی برقرار شده و مشکلات مطرح شوند. از پشت درهای بسته چگونه می‌توانند از مشکلات خود و دیگران آگاه شوند؟ با پشت میزنشینی و نشنیدن صدای کارمندان و مردم، چگونه می‌خواهند در رفع مشکلات اقدام کنند؟
علی‌اکبر فرقانی از تهران

چرا برخی از بانک‌ها مبلغی از وام پرداختی را مسدود می‌کنند؟
به‌رغم تأکید بانک مرکزی بر اینکه تمامی مبلغ وام باید به‌طور کامل در اختیار متقاضی قرار گیرد هنوز برخی از بانک‌ها از این دستور سرپیچی می‌کنند و مبلغی از وام را نزد خود نگه‌می‌دارند.اعتراض مشتری هم راه به جایی نمی‌برد. وقتی شخصی تقاضای وام می‌کند یقینا برای کل آن مبلغ برنامه‌ای دارد و این کار بانک‌ها، معادلات و محاسبات مشتریان را به‌هم می‌ریزد.از بانک مرکزی درخواست داریم تا نظارت دقیق‌تری بر اجرای این قانون داشته باشند و با بانک‌های متخلف برخورد جدی کنند.
کیانوش از بجنورد

کارمندان در اسفندماه در صورت امکان دورکار شوند
همه‌گیری بیماری کرونا ثابت کرد که در سراسر دنیا بسیاری از مشاغل بدون حضور در محل کارمی توانند خدمات‌شان را ارائه دهند. استفاده از این راه‌حل به شکل دائمی می‌تواند یکی از راه‌حل‌های کم کردن ترافیک و مشکل آلودگی هوای تهران باشد. به علاوه در صورت اجرایی شدن این طرح، در میزان هزینه‌های ادارات و ارگان‌های ذیربط هم صرفه‌جویی چشمگیری خواهد شد.
تقوی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید