• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187369
+
-

رئیس کمیته نظارت حقوقی شورای شهر تهران از پروژه‌های منطقه16 بازدید کرد

چرخ پروژه‌های عمرانی نیازمند سرعت بیشتر

نظارت
چرخ پروژه‌های عمرانی نیازمند سرعت بیشتر

منطقه16 تهران مقصد دهمین بازدید دوره‌ای رئیس کمیته نظارت حقوقی شورای شهر تهران در راستای اجرای طرح نجم(نظارت جمعی مسئولان و مردم) بود. مهدی اقراریان در جریان این بازدید به‌طور کلی وضعیت پروژه‌های مناطق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: «یکی از مشکلاتی که مردم و مناطق با آن مواجه هستند بوروکراسی پیچیده انجام عملیات عمرانی است. بنابراین به‌نظر می‌رسد شهرداران نیاز به آزادی عمل بیشتری دارند تا فرایند آغاز و اتمام پروژه‌ها تسریع و تسهیل شود اما به‌طور کلی چرخ خدمت‌رسانی در حال چرخیدن است و باید تلاش کنیم سرعت آن زیاد‌ شود.»
به گزارش همشهری، تعیین تکلیف املاک حریم راه‌آهن و ساماندهی انبارهای دخانیات مهم‌ترین دستاورد بازدید رئیس کمیته نظارت حقوقی شورای شهر تهران از منطقه16 بود. پس از تماس اقراریان با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد فردی به‌عنوان نماینده از سوی وزیر این موضوع را پیگیری کند. او همچنین در تماس تلفنی با مهدی‌آشتیانی مدیرعامل شرکت دخانیات خواستار رسیدگی به وضعیت انبارهای دخانیات شد. رئیس کمیته نظارت حقوقی شورای شهر به مناسبت روز درختکاری در محله جوادیه درخت غرس کرد. او در پایان بازدید به همشهری گفت: «بخش‌های از این منطقه متعلق به زمین‌های بزرگی است که در ادوار گذشته کاربری خدماتی مانند انبار و کارخانه و... داشتند. امروز با تغییر بافت، این فضاها فرصت خوبی هستند تا شهرداری از آنها برای افزایش سرانه‌های هفتگانه استفاده کند. پروژه‌ها پیشرفت خوبی دارند و امیدوارم سال1402 شاهد بهره‌برداری از آنها باشیم.»

فضای شهر تغییر کرده است
خیابان‌های منطقه16 به مناسبت نیمه‌شعبان آذین‌بندی شده است و همین امر سبب شد تا همشهری پیگیر اقدامات سازمان زیباسازی در شهر باشد که مهدی اقراریان در پاسخ عنوان کرد: «به‌نظرم مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاری که در اعیاد و جشن‌های باید انجام شود، مردمی‌سازی‌ این مراسم‌هاست. اگرچه سازمان زیباسازی اقدامات ارزشمندی در شهر انجام داده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید برای رسیدن به این نقطه از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود. همچنین نوروز و ‌ماه رمضان را پیش‌رو داریم و نیازمند برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ در این حوزه هستیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید