• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187343
+
-

نقل‌قول

خانه‌دار شدن مددجویان بدون خانه
وحید خاوئی، معاون بنیاد مستضعفان: تمام مددجویان بدون خانه کمیته امداد در ۱۲۰نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی از نقاط محروم دیگر تا پایان سال۱۴۰۲ خانه‌دار می‌شوند. وظیفه شناسایی مددجویان فاقد مسکن در این ۱۲۰نقطه که عمدتا مناطق روستایی و شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۲۵هزار نفر را شامل می‌شود، با کمیته امداد است.

استخدام 5هزار پرستار ناچیز است
محمد میرزابیگی،رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری:  سهم 5هزار نفری نیروی پرستار از ۲۵هزار نیروی جدیدی که قرار است در سیستم بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت استخدام شوند، بسیار ناچیز است و کمبود آنها باعث می‌شود بیماران متضرر شوند. باید به ازای هر تخت بیمارستانی 5.2پرستار در کشور داشته باشیم؛ در حالی که این رقم در بسیاری از بیمارستان‌های شمال تهران نیم نفر است و کمبود پرستار در مراکز درمانی باعث می‌شود تا بیماران بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و ... آسیب ببینند.

دریافت پیش ثبت‌نام از اولیا، مجاز نیست
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی: پیش‌ثبت نام، تنها با اخذ شهریه موجود ممکن است؛ البته تأکید می‌کنم که نباید مدارس فعلا برای پیش ثبت‌نام پولی از خانواده‌هادریافت کنند. هنوز زمان تعیین شهریه نرسیده است و ما نیز تصمیمی برای افزایش شهریه  نگرفته‌ایم. انجام پیش ثبت نام منعی ندارد، اما مدیران مدارس نمی‌توانند خودشان شهریه را افزایش دهند.

آزادی  ۷هزار زندانی جرائم غیرعمد
سیداسدالله جولایی، رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور: از ششم فروردین‌ماه تا به نیمه اسفند‌ماه1401 تعداد ۳۲۰زندانی مرد و 6هزار و۵۵۵زندانی بدهکار مالی زن از بند زندان‌های کشور آزاد شده‌اند. بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۴۸هزار و۲۵۷میلیارد ریال است. منبع اصلی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، کمک‌های نقدی خیرین است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید