• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 15 اسفند 1401
کد مطلب : 187238
+
-

استقلالی‌ترین روز آزادی

قلعه‌نویی که بیش از هر مربی دیگری روی نیمکت استقلال نشسته، امروز می‌تواند آبی‌ها را از کورس دور کند

استقلالی‌ترین روز آزادی

 هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز با 4بازی آغاز شده، امروز با انجام 4بازی باقیمانده به پایان خواهد رسید. از بین تیم‌های صدر جدولی و مدعیان قهرمانی، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور دیروز به میدان رفتند و امروز استقلال و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی مهم‌ترین مسابقه را برگزار می‌کنند. فولاد هم امروز برای دومین بازی‌اش تحت هدایت علیرضا منصوریان به کرمان رفته تا مقابل مس قعرنشین قرار بگیرد. 2 بازی دیگر امروز هم در انزلی و مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

   ملوان انزلی - آلومینیوم
ملوان بعد از آن شکست‌های متوالی و قعرنشینی ابتدای فصل شرایط خیلی خوبی پیدا کرد و چندین هفته را بدون شکست گذراند. شاگردان مازیار زارع با اتکا به آن نتایج، جایگاه مطمئنی در وسط جدول پیدا کردند اما حالا دوباره 2هفته‌ای هست که سفیدپوشان از امتیاز دور مانده‌اند و حاصل 2بازی اخیر آنها مقابل گل‌گهر و فولاد 2باخت متوالی بوده است. البته آن دو حریف از تیم‌های خوب و سرسخت لیگ بودند و در ادامه این روند امروز هم انزلی‌چی‌ها با یک حریف سرسخت دیگر بازی دارند. آلومینیوم اراک با فاصله 7هفته از آخرین باختش و با رتبه چهارم در جدول نیم‌فصل دوم، حریف امروز ملوانی‌هاست و سرمربیان جوان دو تیم قطعا جدال سختی در کنار دریای خزر خواهند داشت. آیا مهدی رحمتی و مازیار زارع، زور بردن همدیگر را دارند یا یک مساوی دیگر در راه است؟

   مس کرمان - فولاد
نتیجه 10بازی خانگی مس کرمان در این فصل 4برد، 3مساوی و 3باخت (مقابل استقلال، مس رفسنجان و هوادار) بوده است. 15امتیاز از 10بازی خانگی برای یک تیم انتهای جدولی آمار خوبی است. تا حدی که مس کرمان حتی از همین تیم فولاد هم عملکرد بهتری در خانه خودش داشته است. مشکل مس بیشتر در بازی‌های خارج از خانه‌اش نمود دارد که فقط 3امتیاز از 11بازی گرفته است. بنابراین تیم فرزاد حسین‌خانی احتمالا امروز حریف سختی برای فولاد و منصوریان خواهد بود. علی‌منصور در نخستین بازی‌اش تعویض‌های جسورانه‌ای داشت و با یک گل دیرهنگام در وقت‌های تلف‌شده برنده شد. باید دید تیم او که از ابتدای فصل خیلی کم گل زده، امروز در کرمان کاری از پیش خواهد برد یا نه. هواداران فولاد اصلا استقبال خوبی از منصوریان نداشته‌اند و او امیدوار است با نتایج خوب در چند بازی ابتدایی، جو را به سود خودش برگرداند. او بعد از این بازی 2جدال خیلی سخت با استقلال (در لیگ) و گل‌گهر (در جام حذفی) خواهد داشت.

   استقلال - گل‌گهر
بعد از 2 بازی ابتدایی امروز که از ساعت15آغاز می‌شوند، بالاخره نوبت به استقلال و گل‌گهر می‌رسد که از ساعت16:45در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند. گل‌گهر بعد از یک افت چندهفته‌ای در 2بازی اخیر به 2برد رسیده تا با روحیه بهتری به مصاف استقلال برود. در عوض استقلال بعد از 4برد متوالی، یک مساوی بدهنگام به نساجی داد و روند پیروز‌ی‌های متوالی‌اش خراب شد. در طول فصل، استقلال در آیتم‌های دفاعی بهتر از گل‌گهر بوده و این نکته‌ را هم آمار گل‌های خورده 2 تیم و هم موقعیت‌هایی که به حریفان داده‌اند تأیید می‌کند. اما گل‌گهر در موقعیت‌سازی و گلزنی تا حدودی بهتر از استقلال عمل کرده است. گل‌گهر با دقت شوت 39.5و میانگین 4.3شوت داخل چارچوب در هر بازی، بهترین تیم لیگ در این دو بخش بوده است. خط حمله گل‌گهر و استقلال به‌ترتیب دومین و سومین خط حمله برتر این فصل (بعد از سپاهان) بوده‌اند. مرتضی تبریزی، رضا شکاری، نوید عاشوری و آرمین سهرابیان بهترین بازیکنان گل‌گهر در این فصل بوده‌اند که نیمی از آنها سابقه بازی در استقلال را هم دارند و این نکته تقابل آنها را با آبی‌پوشان جذاب‌تر هم می‌کند. در آن سوی میدان نیز تمام حواس خط دفاعی گل‌گهر باید به زوج بوشهری آبی‌ها یعنی محمد محبی و مهدی قائدی باشد که اضافه شدن مطهری و یامگا به آنها، مربع خطرناکی را برای مدافعان حریف می‌سازد.

   نفت مسجدسلیمان - نساجی
و اما آخرین بازی امروز و آخرین بازی هفته بیست‌ودوم را رضا عنایتی و حمید مطهری در مسجدسلیمان برگزار می‌کنند. نفت مسجدسلیمان و نساجی که به‌ترتیب 16بازی و 7بازی است رنگ پیروزی را ندیده‌اند در این میدان به‌دنبال طلسم‌شکنی هستند. به‌نظر می‌رسد نفت مسجدسلیمان دیگر شانسی برای بقا در لیگ ندارد اما شاید رضا عنایتی بتواند با کسب نخستین برد خودش در این تیم، امید را به مسجدسلیمانی‌ها برگرداند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید