• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 15 اسفند 1401
کد مطلب : 187229
+
-

نکته بازی/ شما که با کسی به مشکل نمی‌خوری

علیرضا بیرانوند ازجمله حامیان حضور مربی داخلی روی نیمکت تیم ملی است. دروازه‌بان پرسپولیس که این سال‌ها گلر شماره یک تیم ملی هم بوده، در این مورد گفته: «خیلی دوست دارم یک مربی ایرانی انتخاب شود.» خب البته سلیقه ما در این مورد خیلی به بیرو نزدیک نیست و ترجیح می‌دهیم یک مربی صاحب سبک خارجی در تیم ملی به‌کار گرفته شود؛ کسی که بتواند نسل بسازد و جریان‌سازی کند. با این حال دست‌کم شخص بیرانوند نباید خیلی نگران باشد، چرا که او غیراز شایستگی‌های فنی، قدرت تطبیق‌پذیری شگفت‌انگیزی هم با مربیانش دارد. از برانکو و کالدرون تا یحیی گل‌محمدی و از علیرضا منصوریان تا کی‌روش، او با همه رقیق بوده و اگر هم اختلافی پیش آمده زود رفع شده. مطمئن باش عاشق سرمربی بعدی هم خواهی شد!

حالا بگذارید برسد...
چالش باشگاه‌های ایرانی با بازیکنان و مربیان خارجی‌شان به هیچ‌وجه چیز جدید و عجیبی نیست. به هر حال در فوتبال کشور در ابعادی وسیع با سوءمدیریت مواجه هستیم، قراردادهای بدی بسته می‌شود که اغلب پایبندی به همان‌ها هم وجود ندارد، قیمت ارز هم که مدام بالا می‌رود و تأمین و پرداخت دستمزدها را دشوارتر می‌کند. همه اینها یعنی آنکه هرگز تعجب نمی‌کنیم از اینکه حضور خارجی‌ها در فوتبال ایران مشکل‌ساز شود. با این حال دست‌کم در مورد لئاندرا پریرا به‌نظر می‌رسد این اتفاق خیلی زود رخ داده است. هنوز یک‌ماه هم از حضور مهاجم برزیلی در پرسپولیس نمی‌گذرد که خبر رسیده باشگاه در پرداخت دستمزد او به مشکل خورده و این بازیکن هم تهدید کرده ایران را ترک می‌کند. خب حداقل می‌گذاشتید عرقش خشک شود، بعد...!

دوباره شروع شد
درست در شرایطی که هواداران پرسپولیس نگران پرداخت قسط اول (توجه کنید؛ قسط اول) پریرا هستند و شایعاتی در مورد ترک زودهنگام ایران از سوی مهاجم برزیلی سر زبان‌ها افتاده، رسانه‌ها از عزم جزم پرسپولیس برای راه‌اندازی تیم فوتبال زنان باشگاه خبر داده‌اند! به خدا می‌دانیم که ورزش زنان خیلی چیز خوبی است و اصلا باشگاهی به بزرگی پرسپولیس حتما باید در این حوزه هم فعال باشد اما شما که حتی پول ندارید پیش‌پرداخت بازیکن خارجی‌تان را بدهید، از کجا قرار است بودجه بیاورید و خرج تیم زنان کنید؟ تیمداری هزینه دارد و این هم مثل همان راه‌اندازی تیم در رشته‌های غیرفوتبالی خواهد شد. بارها تصمیمات هیجانی در این مورد گرفته شده، اما آیا کسی می‌داند سرنوشت تیم‌های والیبال، کشتی، شنا و... پرسپولیس جز ایجاد کوهی از بدهی چه بوده است؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید