• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187198
+
-

با مردم/کیفیت کار دستگاه‌های تشخیص پزشکی نیازمند نظارت است

متأسفانه کیفیت‌سنجی، کالیبراسیون و نظارت بر نگهداری دستگاه‌های پزشکی تشخیصی و درمانی، امری فراموش شده در بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی است. چه بسا پایش برخی از دستگاه‌ها که کیفیت آنها با میزان جذب دوز رادیو اکتیو بیمار نسبت مستقیم دارند، مانند دستگاه‌های رادیولوژی و رادیوتراپی و سی‌تی‌اسکن و... از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. نظارت بر رعایت میزان حداکثر دوز مجاز بیمار یکی از وظایف اصلی مدیران بهداشتی است. این امر مستلزم وجود یک سازمان نظارتی قوی نظیر سازمان استاندارد است تا سازوکار دقیقی را برای پایش‌های فنی دستگاه‌های پزشکی به‌ویژه سیستم‌های تصویر‌برداری و رادیو‌تراپی تدوین  کرده و بتواند به‌صورت دوره‌ای دستگاه‌های پزشکی را کالیبره  کرده و بر کیفیت عملکرد آنها نظارت دقیق داشته باشد که اگر چنین شود در مرکزی معتبر حتما می‌شد با سونوگرافی بیماری همسرم را به درستی تشخیص داد.
اصلانی از تهران

کدام دستگاه و مسئول باید قیمت‌ها را کنترل کند
یک روز می‌گویند وزیر اقتصاد گفت فلان کار را می‌کنیم تا وضع بهبود یابد، ‌روز دیگر گفته می‌شود قوه قضاییه با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کند، گاهی مجلسیان حرفی می‌زنند و خلاصه گویا همه دست اندرکارند. اگر چنین است که حل موضوع نباید سخت باشد. با توجه به نوسانات ارزی قیمت بسیاری از اقلام خوراکی ازگوشت، میوه و تره بار و غیره سرسام‌آور و نجومی شده است. بالاخره کدام دستگاه مملکتی و دولتی مسئول پایین آوردن قیمت کالاها و اقلام در ایران است‌؟ این وضعیت گرانی و تورم نجومی تاکی ادامه دارد؟
شهیدزاده از مرند

پیامک
ساماندهی مهاجرین می‌تواند فرصت‌های بسیاری برای کشور ایجاد کند

مهاجرین در هر کشوری می‌توانند  همزمان تهدید و  فرصت باشند. تهدید هستند اگر مدیریتی و سیاستی درست بر آمدن و حضور آنها در کشورها اعمال نشود و فرصت هستند چنانچه مدیریت و گزینش شده و اجازه ورود و فعالیت به آنها داده شود. نظر به اهمیت بالای سیاسی - فرهنگی و اقتصادی این موضوع بجاست که مجلس شورای اسلامی با ارائه راهکاری مناسب به این خلأ بزرگ در نظام اجرایی کشور پایان دهد.
مجتبی میربهاء تهران

دور باطل ثبت سفارش صادرات و واردات متوقف شود
از اوایل دی‌ماه در ثبت سفارش واردات و صادرات مشکل وجود دارد و صادرکننده و واردکننده در دور باطلی گیر افتاده‌اند. این در حالی است که دولت می‌گوید برای واردات ارز کافی داریم و صادرات نیز به‌راحتی کفاف ارز مورد نیاز واردات را می‌دهد. اگر اینگونه است چرا دو‌ماه است با رد درخواست از طرف بانک مرکزی و عدم‌تخصیص ارز برای واردات قطعات آسانسور مواجهیم؟ به ما بگویند ارز کجاست ما اقدام کنیم.
بهرامی از ارومیه

اضافه‌کاری کارمندان وزرات رفاه دوباره جاری شود
از دوران وزیر سابق تامین اجتماعی اضافه کاری برخی کارمندان وزارت رفاه و تامین اجتماعی قطع شده و این مسئله با توجه به گرانی، مشکلات اقتصادی و معیشتی، موجب نارضایتی آنان شده است. تقاضا داریم اضافه‌کاری کارمندان وزارت رفاه دوباره جاری شود.
فعال از تهران



 

این خبر را به اشتراک بگذارید