• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187187
+
-

سارقان مسلح در جریان سرقت مسلحانه از طلافروشی مرد زرگر را به قتل رساندند

دستبرد به طلافروشی با پتک و کلاشنیکف

جنایی
دستبرد به طلافروشی با پتک و کلاشنیکف

محمد جعفری-روزنامه‌نگار

پلیس در تعقیب 3سارق نقابداری است که با استفاده از یک پتک و کلاشنیکف به یک طلافروشی دستبرد زده و ضمن سرقت مقدار زیادی طلا و جواهرات یک نفر را نیز به قتل رسانده‌اند.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 20:47 پنجشنبه 11اسفندماه در منطقه مرتضی‌گرد واقع در جنوب تهران اتفاق افتاد. 3نفر که نقاب به چهره زده و سوار یک موتورسیکلت بودند مقابل یک طلافروشی توقف کردند. آنها درحالی‌که خوب همه جا را می‌پاییدند به طلافروشی که از قبل انتخاب کرده بودند نزدیک شدند. اول نگاهی به داخل طلافروشی انداختند. در آنجا 3نفر حضور داشتند و مشغول انجام کارهای روزمره‌شان بودند. یکی از 3مرد نقابدار پتک بزرگی در دست داشت و دیگری یک کلاشنیکف به‌دست گرفته بود و سومین نفر نیز یک کیسه بزرگ همراه داشت. سارقی که پتک به‌دست داشت ناگهان آن را بالا برد و با قدرت زیادی به شیشه ویترین طلافروشی کوبید. چند ضربه برای خرد شدن شیشه کافی بود و در شرایطی که سارق مسلح نیز تیراندازی می‌کرد، نفر سوم در میان خرده شیشه‌های ویترین شروع به جمع کردن طلا و جواهرات کرد.
این سرقت مسلحانه در شرایطی در حال رخ دادن بود که صاحبان طلافروشی که 3برادر بودند با چشمان بهت زده همه‌‌چیز را نگاه می‌کردند و کاری از دست‌شان ساخته نبود. هرچند تلاش‌شان بیهوده به‌نظر می‌رسید اما با وجود این تلاش کردند تا مانع سارقان شوند و درست در همین لحظات بود که سارق مسلح چند گلوله شلیک کرد. یکی از این گلوله‌ها به شکم یکی از صاحبان طلافروشی اصابت کرد. گلوله دوم به‌دست طلافروش دیگر خورد و سومین گلوله نیز پس از کمانه کردن به عابری که به‌صورت اتفاقی از آن خیابان می‌گذشت برخورد کرد.
این تیراندازی سبب شد تا 3برادر طلافروش برای انجام هرگونه مقاومتی در برابر سارقان ناتوان شوند. در شرایطی که 2نفر از آنها مجروح و دچار خونریزی شده بودند ناباورانه سرقت جواهرات‌شان را می‌دیدند و دقایقی بعد سارقان که کیسه‌شان را پر از طلا کرده بودند سوار موتورسیکلت‌شان شده و از آنجا گریختند.
لحظاتی از گریختن سارقان مسلح با حدود یک و نیم کیلو طلا می‌گذشت که سایر مغازه‌داران و اهالی منطقه خود را به طلافروشی رساندند. هنوز معلوم نبود که بعد از این حادثه وحشتناک چه بر سر 3برادر طلافروش آمده است. کسبه منطقه با دیدن خونریزی 2نفر از آنها همزمان با اعلام ماجرا به پلیس از اورژانس نیز کمک خواستند و دقایقی بعد 2برادر مجروح و عابری که گلوله به او برخورد کرده بود به مرکز درمانی منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
همزمان تیم‌های ویژه‌ای از پلیس در محل سرقت حاضر شدند و تحقیقات از همان زمان کلید خورد. آنها ابتدا به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته طلافروشی و مغازه‌های اطراف و پرس و جو و تحقیق از شاهدان پرداختند. هر چند سارقان چهره‌های‌شان را با نقاب پوشانده بودند اما مأموران در همان بررسی‌های اولیه توانستند به سرنخ‌هایی از متهمان دست پیدا کنند. شیوه ارتکاب سرقت از طلافروشی حاکی از آن بود که سارقان از مدت‌ها پیش نقشه دستبرد به آنجا را کشیده و همه‌‌چیز را به خوبی بررسی کرده بودند. همچنین به‌نظر می‌رسید آنها از سارقان سابقه‌دار هستند؛ چرا که نقشه‌شان را بدون هیچ نقصی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا کرده بودند.
چند ساعت پس از وقوع این سرقت خونین در شرایطی که 3مجروح حادثه در بیمارستان بودند، خبر رسید که یکی از برادران طلافروش که گلوله به شکمش اصابت کرده بود به‌دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی شدید روی تخت بیمارستان جانش را از دست داده است.
براساس این گزارش هم‌اکنون کارآگاهان پلیس آگاهی با سرنخ‌های به‌دست آمده به‌دنبال دستگیری سارقان مسلح هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید