• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187193
+
-

اورژانس کشور آخرین آمار قربانیان مرتبط با چهارشنبه سوری را اعلام کرد

یک فوتی و ۸ قطع عضو

رئیس سازمان اورژانس کشور از جان‌باختن یک نفر و قطع عضو 8نفر دیگر در حوادث در ارتباط با  به چهارشنبه سوری خبر داد.
به گزارش همشهری، دکتر جعفر میعادفر، در این‌باره گفت:‌ به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم و با توجه به اینکه قاچاقچیان در حال توزیع حجم زیادی از مواد محترقه هستند، اورژانس در حالت آماده ‌باش است و تاکنون در حوادث مربوط به چهارشنبه سوری یک نفر فوت و 8نفر دچار قطع عضو شده‌اند.
او در ادامه گفت: در نوروز ۱۴۰۲،‌ ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم و برآورد می‌شود که از ۲۴ اسفند سال‌جاری تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ با حجم زیادی از مسافرت‌ها مواجه باشیم، به همین دلیل امداد نوروزی و نظارت بیشتر برای کاهش حوادث ترافیکی از هفته پایانی اسفندماه آغاز می‌شود. در این ایام ۲۶هزار نیروی اورژانس در طرح امداد نوروزی، آماده باش بوده و حدود یک هزار و ۲۰۰پایگاه اورژانس در سراسر کشور آماده خدمات‌رسانی به هموطنان و مسافران نوروزی هستند.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حجم مسافرت در ۲بخش از ۲۴ اسفند سال‌جاری تا چهارم فروردین و از چهارم تا ۱۳ فروردین پیش‌بینی شده است و ممکن است ترددها ۱۰درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۱ افزایش یابد.
میعادفر ادامه داد: در ۳۰کیلومتری ورودی شهرها حوادث بیشتری رخ می‌دهد، به همین دلیل ایستگاه‌های سلامت با همکاری پلیس و هلال احمر در این ورودی‌ها مستقر خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید