• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 اسفند 1401
کد مطلب : 187013
+
-

تهران‌ در مسیر تلاش و سرزندگی

یادداشت
تهران‌ در مسیر تلاش و سرزندگی

عبدالمطهر محمدخانی*

ماه پایانی سال است و شهرداری تهران روزهای پرمشغله خود را می‌گذراند؛ از تعیین تکلیف بودجه ۱۴۰۲ گرفته تا اقدامات جهادی در حوزه خدمات شهری برای استقبال از نوروز. با وجود این شهرداری دچار روزمرگی و ایستایی نشده و همزمان با روزهای پایانی در رویدادهای هر روزه امید و افتخار هرروز یک یا چند خدمت و امکان جدید را برای شهروندان عزیز ارائه می‌کند. آیین بهره‌برداری از ۲۲ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و افتتاح چندین پروژه منطقه ۱۱ فقط 9 اسفند‌ماه رقم خورد. احداث مجموعه فرهنگی - ورزشی قاضی الصابر و مجموعه ورزشی صدر و مناسب‌سازی‌ خیابان دانشگاه جنگ و احداث پیاده‌راه در برخی خیابان‌های منطقه ۱۱ دیگر پروژه‌هایی بود که 9 اسفند‌ماه کلید خورد و همچنین بسته افتتاح منطقه یک نیز در دستور کار بود اما در میان همه این فعالیت‌های عمرانی، پروژه زیرساختی نیز در دستورکار قرار داشت و باعث شد تا معضل چند ساله خیابان ولیعصر (جمع‌آوری آب‌های سطحی چهارراه پارک‌وی) را برطرف کند. علاوه بر این نیروگاه خورشیدی در منطقه 3 که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند و مخازن آب که در ۸‌ماه اخیر برای مشکل آبیاری فضای سبز احداث شد در خدمت شهروندان قرار گرفت. نقطه برجسته رویدادهای امید و افتخار در هفته دوم اسفندماه افتتاح شانزدهمین مجموعه ورزشی بود تا تعداد سالن ورزشی و زمین چمن‌های پایتخت در این دوره به 24مجموعه برسد. جالب است بدانید در پروژه‌هایی که تا امروز افتتاح شده مجموعا ۵۸ هزار مترمربع به فضای ورزشی شهر تهران اضافه شده که فقط ۴۰ هزار مترمربع آن از ۱۲ بهمن‌ماه احداث شده و تا پایان سال ۷ مجموعه ورزشی دیگر افتتاح خواهند شد تا ۱۶ هزار و ۷۵۰ مترمربع دیگر به فضای ورزشی تهران اضافه شود. اما تنها رویداد امید و افتخار به این روز محدود نشد. تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی در ابتدای هفته گذشته رقم خورد و همزمان با آن احداث سالن ورزشی و کارآفرینی محله کن در منطقه ۵، بازسازی سرای محله جنت‌آباد مرکزی، احداث ۵ پاتوق محله در سطح محلات آپادانا، حصارک، اندیشه، کن و مهران و همچنین احداث معابر بوستان‌های شهاب، صبا و اقتصادی در منطقه ۵ ازجمله افتتاح‌های همان‌روز است. چندین معبر و پیاده‌رو در منطقه ۲۲ روز ۷ اسفندماه نیز افتتاح شد. جشنواره‌های بزرگ فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران به‌عنوان سومین رویداد امید و افتخار در هفته گذشته نیز خط تلاشی جدید در این حوزه را با 2 جشنواره بزرگ ورزشی قهرمان شهر و مسابقه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای آغاز کرد.
اینها تنها بخش کوچکی از رویدادهای امید و افتخار است؛ رویدادی که ابتدا از تابستان امسال هر شنبه برگزار شده و از دهه فجر به رویدادی هرروزه تبدیل شد و به‌رغم تعدد و تنوع از بزرگی و اهمیت آنها کاسته نشده است. به‌طوری که طی 2 هفته پایانی سال در قالب همین رویداد، ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو افتتاح شده و بخش شمالی و جنوبی این خط به هم متصل می‌شوند. همچنین با حضور یکی از سران قوا در ایام درختکاری شود جشن افزودن ۱۵۰۰هکتار فضای سبز جدید به کمربند سبز تهران برگزار خواهد شد. همچنین پروژه تقاطع کاج و گلها در منطقه ۲۲ و کلنگ‌زنی ۱۰هزار واحد مسکونی را برای سه‌شنبه در پیش خواهیم داشت.
مدیریت شهری تهران  پرقدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ رویدادهای امید و افتخار یک رویداد نیست، بلکه یک رویکرد راهبردی در مدیریت شهری این دوره است؛ بدون توقف و پرامید برای تحقق شعار تهران شهر تلاش و سرزندگی.

*سخنگوی شهرداری تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید