امسال بوستان گفتگو میزبان هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی است؛ نمایشگاهی به وسعت 3هزار و 200 مترمربع که برای ارائه محصولات 116کسبوکار آمادهسازی شده است و شهروندان میتوانند تا 22 اسفند خرید نوروزی خود اعم از پوشاک (زنانه، مردانه و بچگانه)، کیف و کفش، کالای خواب و... را با تخفیف 30درصدی انجام دهند. به گزارش همشهری، حمایت از زنان سرپرست خانوار بخشی از مسئولیتهای معاونت اجتماعی و فرهنگی و البته بهطور ویژه اداره کل امور زنان و خانواده (بانوان) است. مدیریت شهری در این دوره با بهسازی و توسعه زیرساختهایی مانند مراکز کوثر تلاش کرده در راستای حمایت از این گروه هدف اقدامات ارزشمند انجام دهد. برگزاری نمایشگاه فصلی نمونه بارز این حمایتهاست که بانوان سرپرست خانوار فرصت مییابند محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند و به فروش برسانند. محمدامین توکلیزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، گفت که در حوزه بانوان حرف و ادعا در سالهای گذشته زیاد شنیدیم که آنها را نفی نمیکنیم، اما سعی کردیم بعد از یک دوره کمکاری تاریخی که در این حوزه شاهد بودیم، عملیاتی کار کنیم. او به توسعه زیرساختها هم اشاره و عنوان کرد: «زیرساختهایی مانند مراکز کوثر، بوستانهای مادر و کودک، شهردختها و... در یک سال گذشته ایجاد شدند و امسال هم اعتبار هزارمیلیاردی برای کل زیرساخت فرهنگی و اجتماعی و بهویژه بانوان اختصاصدادهشده است. »
نگاه فرصتمحور شهرداری تهران
مدیرکل اداره زنان و خانواده شهرداری تهران در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با توجه به رویکرد مدیریت شهری در حوزه بانوان گفت که نگاه شهرداری به موضوع زنان سرپرست خانوار نگاه فرصتمحور است و در این راستا کمپین «کار تو خونمونه» برای همه بانوان تهرانی راهاندازی شده است. مریم اردبیلی با بیان اینکه با چند روش به کارآفرینی کمک میکنیم، تأکید کرد: «یکی از روشها، طرحهای کارآفرینی کوثر است. بهطوریکه سال گذشته ۶۲ مرکز کوثر در تهران وجود داشت و امروز به ۸۱ مرکز رسیده است. البته ظرفیت کسبوکار در فضای کوثر از ۷۰۰ به ۱۴۵۰ زن سرپرست خانوار افزایش داشته است. در موضوع کسبوکارهای خرد بسیاری از بانوان که کسبوکارهای خانگی دارند، در بحث برندینگ و بازاریابی دچار مشکل هستند که با آموزش تقویت میشوند.»
خرید نوروزی از بوستان گفتگو
در همینه زمینه :