• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186956
+
-

پاسخ قاطع ایران به اقدام‌های ضدایرانی آلمان

وزارت امورخارجه ایران در واکنش به مداخله‌های مستمر آلمان در امور داخلی ایران، 2 دیپلمات آلمانی را به‌عنوان «عنصر نامطلوب» اعلام کرد و از «اخراج» آنها خبر داد.به‌گزارش همشهری، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، این اقدام تهران را واکنشی به اقدام‌های مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی و قضایی جمهوری‌اسلامی دانست که در ماه‌های گذشته و به‌ویژه با بروز اغتشاشات اخیر در ایران به‌صورت مستمر ازسوی برلین ادامه داشته‌است.
ناصر کنعانی با اشاره به احضار سفیر آلمان ازسوی مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه و ابلاغ تصمیم اتخاذ شده به او، تأکید کرد که ایران در قبال زیاده‌خواهی‌ها، مقتدرانه عمل می‌کند؛ «اولویت جمهوری‌اسلامی همواره حفظ تعامل در فضای احترام است، اما چنانچه برخی طرف‌ها بخواهند موازین اصولی و حاکمیت ملی کشورمان را نادیده بگیرند، تعریف گزینه‌های جایگزین اجتناب‌ناپذیر است».
واکنش ایران در شرایطی است که دولت آلمان در ماه‌های گذشته نقش ویژه‌ای در سازماندهی تحرکات ضدایرانی برخی دولت‌های غربی علیه جمهوری‌اسلامی برعهده داشته ‌است. در ماه‌های اخیر شهرهای آلمان به محلی برای تجمع و فعالیت‌های‌ضدایرانی گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب تبدیل شده‌است. ازسوی دیگر دولت این کشور در روزهای اخیر در اقدامی مداخله‌جویانه در امورداخلی ایران، به صدور حکم اعدام برای «جمشید شارمهد»، سرکرده گروه تروریستی «تندر»، اعتراض و آن را «غیرقابل‌قبول» خوانده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید