• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18693
+
-

هفته سرنوشت‌ساز

نیلوفر حامدی| تیم‌ملی والیبال ایران در حالی برای هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال وارد میدان می‌شود که هفته نخست را با موجی از انتقادات به‌پایان رساند. بامداد امروز گرچه ایران در برای آرژانتین به‌میدان رفت؛ مسابقه‌ای که یادآور روزهای گذشته والیبال ایران همراه با سرمربی محبوب قدیمی تیم‌ملی یعنی در مقابل خولیو ولاسکو و شاگردانش بوده است. در مجموع اما این هفته یکی از مهم‌ترین هفته‌های لیگ ملت‌های والیبال برای والیبالیست‌های ایرانی خواهد بود چراکه در صورت ادامه نتیجه نگرفتن یاران سعید معروف، عملا شانس زیادی برای صعود به مرحله دوم نخواهند ماند.
    اهمیت هفته دوم برای ماندن 
یک برد مقابل استرالیا، یک شکست قابل پیش بینی مقابل فرانسه قدرتمند و یک شکست غیرقابل پیش‌بینی و ناامیدکننده مقابل ژاپن، ماحصل ضعیف والیبالیست‌های ایرانی در هفته اول بود. ناکامی که نتیجه ناهماهنگی تکراری تیم‌ملی در ابتدای اولین تورنمنت هرساله والیبال است. خللی که دو علت عمده دارد. نخست کوتاه بودن دوره لیگ داخلی ایران و دومی هم که امسال بیشتر از همیشه باعث آسیب شد، کم بودن مسابقات تدارکاتی پیش از مسابقات اصلی است. همه این مسائل باعث شد تا در آستانه هفته دوم این رقابت‌ها والیبال ایران در جایگاه دهم قرار بگیرد. به همین علت هم 3رقابت این هفته که به ترتیب مقابل تیم‌های آرژانتین، ایتالیا و کاناداست بیش از قبل برای کولاکوویچ و شاگردانش اهمیت دارد.
    ایتالیا، سرسخت‌ترین رقیب هفته دوم
از وقتی ولاسکو به کشورش بازگشته سالی نبوده که والیبال ایران و سرمربی سابق با هم روبه‌رو نشوند. بازی نخست این هفته مقابل این تیم خواهد بود که با توجه به نزدیکی بیشتر سطح فنی دو تیم انتظار می‌رود، والیبالیست‌های ایران جز به پیروزی فکر دیگری ندارند. اما بازی دوم فردا مقابل ایتالیاست؛ دیدار با این تیم به همان اندازه که برای والیبال ایران خاطره خوب دارد، بد هم دارد. بازگشت خوان تورینو و زایتسف ستاره‌های برجسته این تیم رقابت روز یکشنبه را حسابی جذاب خواهد کرد. اما بازی سوم مقابل کاناداست. آخرین بازی دو تیم به مسابقات انتخابی المپیک٢٠١٦ برمی‌گردد که تیم‌ملی همراه با لوزانو توانست بازی دو‌بر‌صفر باخته را با نتیجه 3بر‌صفر پیروز شود. البته حالا کانادا پرقدرت‌تر و باتجربه‌تر از آن روزها شده اما بازهم در مقایسه با بزرگان دنیا، کانادا رقیب غیرقابل شکستی برای والیبال ایران نخواهد بود. نکته مهم‌تر اما اینکه باید دید سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران در این هفته تا چه اندازه از چهره‌های جوان استفاده خواهدکرد. صابر کاظمی و میثم صالحی جوانانی بودند که فرصتی برای وارد میدان شدن نداشتند و همچنین امیرحسین توخته به‌خاطر صادر نشدن ویزا نتوانست در این مسابقات حاضر شود. اما برای این هفته دست کولاکوویچ بازتر از قبل است اما مشخص نیست که او تا چه اندازه به این چهره‌ها اعتماد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید