• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18692
+
-

فروپاشی

فروپاشی

نتایج جودوکاران در مسابقات گرند‌پری چین و کاپ آزاد روسیه انتقادات بسیاری از طرف پیشکسوتان و اهالی این رشته به‌همراه داشت. تنها نقطه اشتراک این مسابقات شکست تمام جودوکاران ایران بود که در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا بذر ناامیدی را در دل مسئولان کاشت تا انتظار مدال از این رشته پایین بیاید. جودوکاران ایران در مسابقات روسیه و چین با اختلافات فاحش شکست خوردند و غالبا در همان مسابقه اول ایپون شدند و از گردونه مسابقات کنار رفتند.
    شکست‌های جودوکاران در چین
رقابت‌های گرند پری جودو چین با حضور 385 جودوکار از 49 کشور برگزار شد که ایران با 4نماینده در این رقابت‌ها حضور داشت. علیرضا خجسته نماینده  وزن 66-  پس از یک دور استراحت جاکوب نیکولاس از کانادا را شکست داد و به مرحله بعدی راه یافت. خجسته در دومین مبارزه خود مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. محمد محمدی بریمانلو در وزن 73- پس از یک استراحت به مصاف جورج فرناندز از پرتغال رفت و با شکست در مقابل این حریف از مسابقات حذف شد. دیگر نماینده ایران وحید نوری در وزن 90-کیلوگرم بود که در همان مبارزه اول در مقابل  در اسلام کازبازیف از قزاقستان شکست خورد از جدول مسابقات کنار رفت. جواد محجوب جودوکار نام آشنای ایران در وزن 100+کیلوگرم دراولین مبارزه خود به‌مصاف نماینده قزاقستان رفت و موفق به شکست این جودوکار شد.  محجوب در دومین مبارزه خود مقابل نماینده مغولستان در کمتر از یک دقیقه ایپون شد و به جدول شانس مجدد راه یافت. او در جدول شانس مجدد نماینده قرقیزستان را شکست داد ولی در مقابل حریفی از برزیل شکست خورد تا به این ترتیب هر 4جودوکار حذف شده ایران در مسابقات گرندپری باشد. پیش‌تر جودوکاران ایران با 8نماینده در مسابقات کاپ آزاد روسیه حاضر شده بودند که هر 8نفر با شکست در مقابل حریفانشان از گردونه مسابقات کنار رفتند  نکته دیگر اینکه 6جودوکار ایران در همان مبارزه اول ایپون شدند و از دور مسابقات کنار رفتند.
    مدنی: انتقاد برای گرفتن پست نیست
رضا مدنی کارشناس رشته جودو درباره حذف تمامی جودوکاران ایران در رقابت‌های گرندپری چین و ادامه‌ نتایج ضعیف تیم‌‌‌ملی جودو به همشهری‌ورزشی گفت:  «از قبل هم مشخص بود چه نتیجه‌ای به‌دست خواهد آمد. معلوم نیست در اردو تیم‌ملی چه بلایی سر بچه‌های تیم‌ملی می‌آید که شاد و سرزنده وارد اردو می‌شوند ولی خسته و بی‌انگیزه از اردو خارج می‌شوند. مسئولان فدراسیون فکر می‌کنند اگر انتقادی می‌کنیم به‌خاطر گرفتن پست در فدراسیون است ولی دلمان برای این رشته می‌سوزد که می‌گویم. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به وضعیت این رشته توجه کنند شرایط اصلا خوب نیست و بااین وضعیتی که داریم کار بجایی نخواهیم برد. ببینید مربی ازبکی آوردند خروجی این کار چه بوده است؟ جودو ایران بیشتر سرعتی است تا قدرتی ولی به‌دلایل نامعلومی اصرار داریم به‌سمت جودو قدرتی حرکت کنیم که تا حالا هیچ خروجی برای جودو ایران نداشته است. معتقدم اگر قرار است مربی خارجی به ایران بیاید یک مربی درجه یک ژاپنی را به ایران بیاوریم نه اینکه مربیان ازبک به ایران بیایند هیچ خروجی هم برای جودو ما نداشته باشد. ما که به‌دلیل اختلاف نظر با رئیس فدراسیون بیرون مانده‌ایم ولی شما جویا شوید که تا به حال چه کار زیر ساختی در جودو ایران انجام داده‌اند. کلاسی برای ارتقا سطح مربیان برگزار شده است؟ در بخش استعدایابی چه کار کرده‌ایم؟ فقط دلخوش شدیم به محجوب و ملایی که در مسابقات اخیر مشخص شد آنها هم کار سختی را در بازی‌های آسیایی در پیش دارند.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید