• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186883
+
-

او شبیه به من است

کار خوب
او شبیه به من است

مهتاب خسروشاهی

بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها همواره با هدف آموزش مفاهیم مختلف شامل آموزه‌های اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و... طراحی و ساخته می‌شوند و طی چند سال گذشته، این مسئله بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است.
محصولات Lego (لِگو)، مجموعه‌ای از شخصیت‌های جدید معمول را به‌عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای تنوع بیشتر اسباب‌بازی‌های خود، در فوریه2023 میلادی (دی- بهمن1401) به بازار ارائه کرده است.
این شخصیت‌ها شامل افراد مبتلا به سندروم داون، تفاوت‌ در اندام‌ها، افراد مبتلا به اختلال اضطراب، بیماری پوستی ویتیلیگو و سگی با ویلچر است. شخصیت‌های جدید، بخشی از Lego Friends هستند که ویژگی آنها جزئیات بیشتر و واقعی‌تر و با تنوع بیشتر در رنگ پوست، فرهنگ، ناتوانایی‌های فیزیکی و بعضی اختلال‌های روانی است.
تریسی کیارلا، سرپرست بخش محصولات Lego Friends در گروه لگو می‌گوید: « گروه لگو به این آگاهی رسیده است که کودکان دوست دارند در بازی‌ها با شخصیت‌هایی روبه‌رو شوند که آنها در زندگی حقیقی خود می‌بینند. به همین دلیل به‌طور مداوم در حال توسعه و به روز کردن محصولات خود هستیم تا این اسباب‌بازی‌ها بازتابی از جامعه امروزی باشند. به همین دلیل خوشحالیم که بخش Lego Friends را راه‌اندازی کرده‌ایم.»
به‌گفته مسئولان مجموعه لگو، شخصیت‌های جدید در پاسخ به پژوهش‌ها، بررسی و آزمایش‌های مختلف انجام شده همراه با بچه‌ها و نامه‌های ارسال شده به شرکت توسط بچه‌ها طراحی شده‌اند. لگو با استناد به نتایج مطالعات انجام‌شده طی سال2022میلادی که در آن بیش از 32هزار نفر از والدین و 24هزار کودک در رده سنی 5تا 12سال از 35کشور مشارکت داشتند به این نتیجه رسید که میل شدید به تنوع و حضور شخصیت‌ها با ویژگی‌های خاص، ضروری بوده و مورد‌استقبال قرار خواهد گرفت. به‌طور خاص، سه‌چهارم (73درصد) از کودکان حاضر در این تحقیق اعلام کرده‌اند که به اندازه کافی، اسباب‌بازی شبیه به آنها وجود ندارد. علاوه براینکه از هر 10کودک، 9نفر (91درصد) گفته‌اند که میل به زندگی در دنیایی عادلانه برای همه کودکان دارند.
از این شخصیت‌ها در مجموعه تلویزیونی Lego Friends که در کانال لگو در یوتیوب قرار گرفته، رونمایی شده و در دسترس کودکان قرار‌گرفته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید