• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186879
+
-

یک‌ماه تلاش تیم‌های جست‌وجو به نتیجه رسید

کشف پیکر آخرین قربانی «گرگر»

کوتاه از حادثه
کشف پیکر آخرین قربانی «گرگر»

یک‌ماه پس از سقوط مرگبار گرگر به رودخانه‌ای در یکی از روستاهای الیگودرز که به جان‌باختن 3عضو یک خانواده منجر شده بود، سرانجام پیکر سومین عضو این خانواده که پسری 9ساله بود کشف شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ظهر روز سه‌شنبه 11بهمن‌ماه امسال در روستای سرتنگ برزه بخش ززوماهرو از توابع الیگودرز واقع در استان لرستان اتفاق افتاد. آن روز اعضای یک خانواده قصد داشتند برای شرکت در یک مراسم بله برون به روستای لانه شاهی که در مجاورت آنجا قرار دارد بروند. آنها برای رفتن به این روستا با گرگر از عرض رودخانه‌ای خروشان می‌گذشتند. گرگر وسیله‌ای است که از چند سال قبل برای عبور روستاییان از عرض رودخانه در آنجا ساخته شده بود. وسیله‌ای ساده و در عین حال خطرناک که از چند میله آهنی و یک سیم بکسل این سوی رودخانه را به آن طرف وصل کرده بود. آن روز میرآقا کولیوند، پدر 57ساله خانواده، زهرا رشیدی، مادر ۳۵ساله خانواده، سبحان و مرضیه فرزندان  9و 20ساله خانواده همراه با مجتبی جوان ۲۰ساله از اقوام آنها سوار گرگر شدند تا به آن طرف رودخانه بروند؛ اما ناگهان سیم بکسل گرگر پاره شد و هر 5نفر داخل رودخانه سقوط کردند. با وجود اینکه مرضیه و مجتبی توانستند خودشان را نجات دهند؛ اما جریان آب پدر، مادر و فرزند کوچک خانواده را با خود برد.
پس از این حادثه تلاش‌های برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه آغاز شد تا اینکه یک روز بعد پیکر بی‌جان پدر خانواده کشف شد و چند روز بعد نیز پیکر بی‌جان مادر خانواده کمی آن طرف‌تر از محل وقوع حادثه کشف شد اما اعضای تیم جست‌وجو نتوانستند هیچ ردی از سبحانِ 9ساله به‌دست بیاورند.
با وجود گذشت روزها از این حادثه تلخ، جان‌باختن پسر نوجوان مسجل شده بود و امدادگران به‌دنبال یافتن پیکر سبحان بودند. آنها به جست‌وجوی مناطقی که احتمال داشت پیکر پسر نوجوان در آنجا باشد پرداختند. این مناطق شامل پایین دست رودخانه خروشان می‌شد. آنها روزهای زیادی به جست‌وجو ادامه دادند تا اینکه روز دوشنبه با گذشت حدود یک‌ماه از این حادثه تلخ روستاییان توانستند پیکر سبحان را پیدا کنند.
ایمان خسروی، فرماندار الیگودرز در این‌باره گفت: پیکر سبحان کولیوند حدود 4کیلومتر بعد از محلی که گرگر در رودخانه سقوط کرده و در نزدیکی روستای آغاولی و حدود 20متر بالاتر از جایی که جنازه مادرش کشف شده بود پیدا شد. او ادامه داد: پیکر پسر نوجوان توسط افراد بومی منطقه آغاولی پیدا و پس از انجام مراحل قانونی به خانواده‌اش تحویل داده شد.
در همین حال ابراهیم رشیدی، دایی سبحان در این‌باره به همشهری گفت: بعد از آنکه این حادثه اتفاق افتاد همه اهالی روستا برای پیدا کردن پیکرهای خواهر، شوهر خواهر و خواهرزاده‌ام بسیج شدند. با اینکه توانسته بودیم در همان روزهای اول پیکر خواهرم و شوهرش را پیدا کنیم اما پیدا کردن پیکر سبحان به درازا کشید و حدود یک‌ماه زمان برد تا اینکه بالاخره پیدا شد. من حتم داشتم اگر پیکر او باز هم پیدا نمی‌شد مردم روستا و امدادگران همچنان به جست‌وجوها ادامه می‌دادند و تا پیدا شدن آن دست از کار نمی‌کشیدند.
او در ادامه گفت:‌ ما روز سه‌شنبه پیکر سبحان را هم به خاک سپردیم و حالا از خانواده خواهرم فقط دخترش زنده باقی مانده است. ما که 3نفر را در این حادثه از دست دادیم و هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند جای خالی آنها را برای‌مان پر کند؛ اما امیدوارم که مسئولان منطقه فکری به حال گرگر روی رودخانه کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید