• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186875
+
-

بازداشت مرد آشنا در قتل زن عتیقه فروش

به‌دنبال قتل زن ثروتمندی در آپارتمان مجللش در شمال تهران، تحقیقات پلیس به مردی آشنا رسید که احتمال می‌رود زن ثروتمند را به قتل رسانده تا اموالش را سرقت کند.
به گزارش همشهری، چندروز قبل به قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که زنی میانسال در آپارتمانش واقع در خیابان فرشته به طرز مشکوکی جان باخته است.
محل حادثه آپارتمانی مجلل در طبقه پنجم یک برج مسکونی بود. متوفی زنی 60ساله بود که جسدش زیر میز ناهارخوری افتاده بود و 2 روز از مرگش می‌گذشت. وی به تنهایی در آپارتمانش زندگی می‌کرد و تنها فرزنش در خارج از کشور بود. تحقیقات نشان می‌داد که زن میانسال لوازم آنتیک و عتیقه می‌فروخت و هرازگاهی در آپارتمانش نمایشگاه برگزار می‌کرد. آنطور که صحنه حادثه و آثار خون نشان می‌داد، زن عتیقه فروش تعادلش را از دست داده، سرش به قسمت تیز میزی که جلوی مبل‌ها قرار داشت، برخورد کرده و روی زمین افتاده و همین حادثه باعث مرگش شده است.
از سوی دیگر در یکی از دستان او سیم شارژرقرار داشت و در دست دیگرش گوشی موبایل. اینطور به‌نظر می‌رسید که وی به قصد اینکه گوشی‌اش را شارژ کند از جایش بلند شده اما ناگهان تعادلش را از دست داده و پس از برخورد هولناک سرش به میز جان باخته است.
اگرچه در ابتدا احتمال می‌رفت که مرگ وی یک حادثه بوده است اما در ادامه تحقیقات شواهدی به‌دست آمد که نشان داد زن میانسال به قتل رسیده است.
تیم جنایی با انجام بررسی‌های تخصصی در محل حادثه متوجه لکه‌های خون روی فرش و جایی دورتر از جسد مقتول شدند. عجیب‌تر اینکه فردی تلاش کرده بود آثار خون را با شست‌وشو از بین ببرد که موفق نشده بود همه آن را پاک کند.
در این شرایط بررسی اثاثیه خانه آغاز شد و کمی بعد آثار خون زیر شمعدان‌های آنتیکی که در خانه وجود داشت، کشف شد. حالا برای تیم جنایی محرز شده بود که عامل جنایت با شمعدان‌های آنتیک ضرباتی به سر زن میانسال زده و جانش را گرفته است.
اگرچه لکه‌های خون زیر شمعدان‌ها هم شسته شده بود اما آثار جزئی از آن هنوز باقی مانده بود.
از سوی دیگر در آشپزخانه باقیمانده‌های دو پرس غذا کشف شد که نشان می‌داد زن میانسال پیش از مرگش مهمان داشته است. در این شرایط مأموران به تحقیق از مردی پرداختند که نخستین بار با جسد مقتول روبه‌رو شده و پلیس را خبر کرده بود. این مرد مباشر مقتول بود و کارهای مالی او را انجام می‌داد.
وی گفت: معمولا کارهای اداری و مالی متوفی را انجام می‌دادم و او هم درخصوص خرید و فروش‌هایی که انجام می‌داد با من مشورت می‌کرد.
وی ادامه داد: چند روزی بود که از او بی‌خبر بودم و هرچه زنگ می‌زدم جوابم را نمی‌داد. خیلی نگرانش شدم و امروز خودم را به خانه‌اش رساندم اما هرچه زنگ زدم کسی در را باز نکرد. همسایه‌ها هم از او خبری نداشتند تا اینکه با پلیس تماس گرفتم و پس از ورود به خانه‌اش با جسد او مواجه شدیم.
در ادامه تحقیقات ابعاد بیشتری از این حادثه فاش و مشخص شد که برخی از لوازم آنتیک و عتیقه به همراه طلا و جواهرات مقتول از خانه‌اش سرقت شده است. این یعنی قاتلی آشنا با انگیزه سرقت قدم در آپارتمان زن میانسال گذاشته و جانش را گرفته بود. سپس به صحنه‌سازی‌ پرداخته بود تا مرگ زن میانسال را یک حادثه نشان بدهد. تنها فردی که مأموران به او مظنون بودند مرد آشنایی بود که کارهای اداری و مالی مقتول را انجام می‌داد. بررسی‌ها نشان می‌داد وی آخرین نفری بوده که با مقتول تماس گرفته و به آپارتمانش رفته بود. در این شرایط دستور بازداشت مرد آشنا صادر شد اما او در تحقیقات قتل را انکار کرد و گفت: آخرین بار برای انجام کاری به خانه زن میانسال رفتم و بعد آنجا را ترک کردم. 2روز بعد هرچه به او زنگ زدم جوابم را نداد که نگران شدم و پلیس را خبر کردم. من نقشی در قتل او ندارم و احتمالا زن میانسال بعد از رفتن من از سوی مهمان دیگرش غافلگیر شده و به قتل رسیده است.
اگرچه مرد آشنا قتل را انکار می‌کند اما وی بازداشت شده و تحقیقات از او ادامه دارد تا اسرار این جنایت رازگشایی شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید