• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186833
+
-

نقل قول

مسمومیت دختران دانش‌آموز بسیار خفیف بود
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت: مسمومیت دانش‌آموزان دختر بسیار خفیف بوده و عارضه‌ای برای کسی ایجاد نکرده بود فقط چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بی‌حالی و حالت تهوع بودند. درمان این مشکل انجام می‌شود و تاکنون عارضه خاصی نداشته است. کمیته ویژه‌ای را مأمور کردیم که در این رابطه تحقیق کنند و از بهترین استادان سم‌شناسی کشور کمک گرفتیم که تحقیقات آنها نشان داد سم بسیار خفیفی باعث این عوارض می‌شود.نه اظهارنظر در مورد عمدی بودن این مسمومیت بر‌عهده ماست نه بررسی اینکه سم از کجا آمده است.

۳۴هزار خانواده بیش از ۲فرزند معلول دارند
محمود تولایی، دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی ژنتیک: افزون بر ۳۴هزار خانواده بیش از ۲فرزند معلول دارند که با بهره‌مندی زوجین در مشاوره ژنتیک قبل از فرزندآوری، می‌توان نسل سالم را برای جامعه به‌وجود آورد. اگر ما افزایش جمعیت و نسل سالم می‌خواهیم باید از دانش ژنتیک استفاده و علل بروز اختلالات ژنتیک را شناسایی کنیم و مردم نیز از خدمات تخصصی آزمایش‌های ژنتیک استفاده کنند تا اگر فرزند اول آنها معلول است، فرزندان بعدی سالم متولد شوند.

60درصد تصادفات در 30کیلومتری شهرها
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر:‌ ۶۰درصد حوادث در ۳۰کیلومتری شهرها رخ می‌دهد این در حالی است که مکلف هستیم شرایط را ایمن و به نوعی مدیریت کنیم تا کمترین مشکلات را داشته باشیم. در جمعیت هلال‌احمر قرارگاهی داریم که برای حوادث ترافیکی برنامه‌ریزی می‌کنیم و در زمینه فرهنگسازی، پیشگیری و آموزش خود را دخیل می‌دانیم و جمعیت هلال‌احمر با تمام توان امسال در نوروز در خدمت مردم خواهد بود و آمادگی کامل داریم که سال خوبی را شروع کنیم.

جایگاهی برای حضور والدین در مدارس
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش: در هر مدرسه باید یک صندلی یا یک اتاق برای اولیا فراهم شود تا نماینده انجمن اولیا و مربیان در مدرسه حضور داشته باشد. حتی این نماینده می‌تواند در داخل کلاس حضور داشته باشد. مردم خودشان بهترین مراسم را اجرا می‌کنند آنها می‌توانند بهترین اقدامات را در مدارس انجام دهند نباید فکر کنیم اولیا فقط برای مشارکت مادی باید اثر‌گذار باشند. باید بپذیریم تربیت هم بر ‌عهده معلم و هم بر ‌عهده خانواده است. باید نقش یکدیگر را در مسیر تربیت درک کنیم و همدیگر را بپذیریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :