• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186831
+
-

قدردانی فدراسیون جهانی از هلال‌احمر ایران

هلال‌احمر

فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال احمر از میان صد کشور فعال در عملیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه از کمک سریع و مؤثر هلال‌احمر ایران قدردانی کرد.
در نامه ارسالی فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر خطاب به پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران آمده است: با خرسندی گزارش فعالیت‌های انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ویرانگر 2هفته پیش ترکیه و سوریه را دریافت کردم. واژه‌ها از بیان میزان قدردانی و سپاسگزاری من از داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که از همان ابتدای بروز شرایط اضطراری به‌طور خستگی‌ناپذیر برای نجات جان افراد و حمایت از نیازمندان تلاش کردند، عاجزند.
رئیس فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر در ادامه به فعالیت چشمگیر این جمعیت در پاسخ به سوانح ازجمله سیل و زلزله و تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی در داخل مرزهای ایران اشاره کرده و نوشته است: بی‌شک، تلاش‌های شما با درنظر گرفتن پاسخ بشردوستانه‌ای که جمعیت هلال احمر شما در سطح ملی در منطقه خوی و در چندین استان متاثر از مشکلات آب و هوایی انجام می‌دهد، بسیار معنادارتر است. از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر مراتب دوستی و احترام خود را نسبت به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم. همچنین شیوه رهبری و تعهد شما را تحسین می‌کنم و به جناب‌عالی اطمینان می‌دهم که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، در انجام ماموریت‌های بشردوستانه‌مان در کنار شما ایستاده است.
گفتنی است، هلال احمر ایران نخستین جمعیت ملی در دنیا بود که هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های تخصصی امداد و نجات آن در مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه به زمین نشستند و در تعامل با هلال احمر 2کشور میزبان عملیات نجات را پیش بردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید