• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 8 اسفند 1401
کد مطلب : 186692
+
-

رای عجیب به نفع سرمایه‌دارها

مجلس
رای عجیب به نفع سرمایه‌دارها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، اخذ مالیات از خودروهای بالای 3میلیارد تومانی را لغو کردند.
به گزارش همشهری در جلسه علنی صبح دیروز (یکشنبه) با پیشنهاد محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق در بند (خ) تبصره ۶ لایحه بودجه، مبنی بر اخذ مالیات 2درصدی از انواع خودروی سواری و وانت 2 اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی، در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از 30 میلیارد ریال است، مخالفت کردند.درحالی‌که کارمندان، پیش از دریافت حقوق حداقلی، مالیات خود را می‌پردازند و کارگرانی که معمولا حقوقی کمتر از ماهانه 10میلیون تومان دارند، هنگام خرید اجناس موظف به پرداخت مالیات هستند؛ مصوبه اخیر مجلس، لوکس‌سواران را از پرداخت مالیات معاف کرد.این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که طرح شفافیت آرای مسئولان در
 کش و قوس شورای نگهبان و مجلس به سر می‌برد و مشخص نیست کدام یک از نمایندگان، چنین مصوبه‌ای به نفع سرمایه‌داران داشته اند.
در همین راستا و براساس اتفاق دیگری که در صحن علنی رخ داد، اخذ مالیات از خانه‌های لوکس هم حذف شده است.
مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در تشریح این اتفاق به صحبت‌های مفتح، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی اشاره کرد که با پیشنهاد او، عبارت واحدهای مسکونی از این بخش حذف شده است. شریعتی در ادامه به ایسنا گفت: طبق روال، رئیس جلسه از نماینده دولت و نماینده کمیسیون تلفیق سؤال کرد و در کمال تعجب، هم دولت و هم کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد موافقت کردند. یک بدعتی در تاریخ قانونگذاری صورت گرفته و دولت با مصوبه‌ خود مخالفت کرده و طی آن، عملا بخشی از مصوبه ‌خود را حذف کرده است. لایحه بودجه در هیأت وزیران تصویب شده و نماینده دولت باید حافظ و نگهبان مصوبات دولت باشد اما اینجا نماینده دولت با حذف مصوبه دولت موافقت کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید