• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 8 اسفند 1401
کد مطلب : 186634
+
-

دکتر عبدالله گنجی درباره کتاب «مو به مو» مطرح کرد:

مصداق‌های عشق و علاقه مقام معظم رهبری به امام ره

دکتر عبدالله گنجی، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال مطبوعاتی و سیاسی، از چهره‌های نام‌آشنا در حوزه رسانه و سیاست است که حضور فعالی در این عرصه‌ها دارد. وی که دکترای علوم سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی دارد، دستی هم در تالیف کتاب دارد و تازه‌ترین کتاب او با عنوان«مو به مو»، واکاوی سیره حضرت امام خمینی(قدس‌سره) و حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در امامت و رهبری به‌تازگی ازسوی انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است. به بهانه انتشار این کتاب، با دکتر عبدالله گنجی گپ‌وگفت کوتاهی انجام دادیم.

با توجه به اینکه کتاب«مو به مو» به قرائت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از امام(قدس‌سره) با تطبیق اندیشه، نگرش و مواضع 2رهبر نسبت به مقولات مشترک پرداخته‌ شده، بفرمایید با چه اهداف و انگیزه‌هایی این اثر را تالیف کردید؟
من از تالیف این کتاب 2انگیزه داشتم که باعث شد این موضوع را در قالب کتاب تالیف و منتشر کنم؛ انگیزه اول، اینکه اطلاع داشتم از عشق و علاقه مقام معظم رهبری به حضرت امام(ره) و مصداق‌های آن را در کلام و ادبیات رهبری دیده و شنیده بودم. مقام معظم‌رهبری همواره از حضرت امام(ره) با عناوین خاص و قابل توجه «رهبر استثنایی» و «یگانه دوران» یاد می‌کنند و این برای من مهم بود. می‌خواستم این موضوع را باز کنم و درباره‌اش بنویسم و توضیح بدهم. اما انگیزه دوم هم این بود که نگران تحریف شخصیت حضرت امام(ره) بودم؛ چون حضرت امام(ره) سرمایه اجتماعی بالایی دارد، افراد مغرض نمی‌توانند در برابر ایشان بایستند و می‌آیند تفسیرهای مورد نظر خودشان را از حضرت امام (ره) مطرح می‌کنند.
  برای تالیف این اثر چقدر زمان صرف کردید؟
حدود 8‌ماه درگیر نوشتن مطالب این کتاب بودم.
 مطالب این کتاب پیش از انتشار در قالب کتاب، به شکل‌های دیگری مانند یادداشت یا مقاله در رسانه‌ها منتشر شده بود؟
نه، مطالب این کتاب اختصاصاً برای انتشار در قالب کتاب حاضر نوشته شده و برای نخستین‌بار است که در این کتاب منتشر شده است.
مخاطبان اصلی این کتاب را چه گروهی از افراد و اقشار اجتماع می‌دانید؟
گستره مخاطبان این کتاب می‌تواند وسیع باشد، اما علاقه‎مندان به تاریخ انقلاب اسلامی به‌ویژه شخصیت و افکار و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از مخاطبان اصلی این کتاب هستند. همچنین افرادی که می‌خواهند درخصوص موضوع کتاب ارزیابی داشته باشند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید