• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186481
+
-

پایان قحطی جام

امشب منچستر یا نیوکاسل بر سال‌ها بی‌جامی غلبه می‌کنند

پایان قحطی جام

ساعت‌20 امشب منتظر نخستین فینال فصل انگلیس باشید؛ جایی که منچستریونایتد و نیوکاسل بر سر جام اتحادیه با هم رقابت می‌کنند. رقابت این دو تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان در لیگ برتر به جام اتحادیه هم کشیده. تن‌هاخ، سرمربی هلندی منچستریونایتد که بارسلونا را حذف کرده، نسبت به سبک دفاعی نیوکاسل نگران است چون معتقد است نیوکاسل زیاد وقت می‌کشد و سبک بازی‌اش آزاردهنده است. منچستریونایتد تنها باشگاه در 5لیگ معتبر اروپاست که در 4تورنمنت حضور دارد.
    تا این مرحله 92بازی انجام شده و 239گل ردوبدل شده؛ میانگین 2.6گل در هر بازی. یک میلیون و 467هزار نفر از بازی‌ها دیدن کرده‌اند.
    بازیکنان تعویضی منچستر در این فصل 19گل به ثمر رسانده‌اند که در بین 5لیگ‌ معتبر اروپایی بهترین آمار محسوب می‌شود.
    این مسابقات 63سال قدمت دارد. لیورپول با 9قهرمانی رکورددار است اما سال‌های اخیر منچسترسیتی زیاد قهرمان شده و این تورنمنت محبوب گواردیولا بوده.
    جایزه قهرمان اصلا چشمگیر نیست و 100هزار پوند به تیم اول می‌رسد و 50هزار تا به تیم دوم که حقوق یک هفته یک بازیکن معمولی را هم پوشش نمی‌دهد. جایزه قهرمان جام حذفی 2میلیون پوند است. اما جام اتحادیه ارزش معنوی دارد و از طرفی دیگر قهرمان جام اتحادیه سهمیه صعود به لیگ کنفرانس را کسب می‌کند.
    نیوکاسل 54سال است که هیچ جامی را نبرده. آخرین‌بار یک تورنمنت به نام جام جشنواره بین‌شهری را برده بودند.
    من‌یونایتد هم از فصل 17-2016 که با مورینیو فاتح جام اتحادیه یا کارابائوکاپ و لیگ اروپا شدند، دیگر هیچ جامی نبرده‌اند.
    نیوکاسل برای رسیدن به فینال با ادی هو تیم‌های استون‌ویلا، برنلی، چارلتون و ناتینگهام را برده و مسیر آسان‌تری در پیش داشته است. منچستر هم بر ترنمیر، کریستال پالاس، بورنموث، لستر و ساوتهمپتون غلبه کرده.
    مشکل منچستر این است که مطمئن نیستند مارکوس رشفورد به فینال می‌رسد یا نه. رشفورد با 5گل زده بهترین گلزن این رقابت‌ها محسوب می‌شود.
    مارسیال هم قطعا به بازی نمی‌رسد. نیک پوپ، دروازه‌بان اصلی نیوکاسل هم در این بازی غایب است. او در بازی با لیورپول که نیوکاسل 2بر صفر باخت، اخراج شد و در این بازی محرومیتش اعمال خواهد شد. کابوس هواداران نیوکاسل این است که کاریوس باید درون دروازه قرار بگیرد. او همان دروازه‌بانی است که لیورپول را در فینال لیگ قهرمانان اروپا بیچاره کرد و این تیم با اشتباهات او 3بر یک به رئال مادرید باخت.
    منچستریونایتد همچنان با حضور برونو فرناندز و کاسمیرو از ابتدا در ترکیب اصلی، در هیچ مسابقه‌ای طعم شکست را نچشیده است.
    منچستریونایتد در 4بازی اخیر خود در جام کارابائو دروازه خود را بسته نگه داشته و در همه آنها حداقل 2گل به ثمر رسانده است.
    منچستریونایتد در هر 10بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها حداقل 2گل زده است.
    نیوکاسل با دریافت 15گل در 23بازی، بهترین رکورد دفاعی لیگ برتر در این فصل را دارد. این 8گل کمتر از آرسنالی است که دومین رکورد دفاعی برتر لیگ برتر در این فصل را دارد. شاید برای همین است که تن‌هاخ سبک این تیم را آزاردهنده می‌داند. بازی 2تیم در لیگ برتر هم بدون گل تمام شده.
    نیوکاسل در 9دیدار اخیر خود تنها یک‌بار موفق به شکست منچستریونایتد شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید