• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186484
+
-

شهرآوردهای لندن

پایتخت انگلیس با 7تیم در لیگ برتر هر هفته یک شهرآورد دارد؛ امشب یکی از مهم‌ترین دربی‌ها بین تاتنهام و چلسی برگزار می‌شود

شهرآوردهای لندن

امروز و امشب لیگ برتر هم در غیاب منچستر و نیوکاسل که فینال جام اتحادیه را برگزار می‌کنند، جریان دارد. مهم‌ترین بازی امشب یکی از شهرآوردهای لندن است بین تاتنهام و چلسی. تاتنهام با وجود فراز و نشیب زیاد همچنان برای سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کند و فعلا در رده چهارم جای دارد اما از چلسی آبی گرم نمی‌شود. گراهام پاتر نتوانسته تیم پرستاره جدیدش را جمع‌وجور کند و از بس بازیکن جدید خریده، خودش هم گیج شده است که چه ترکیبی را به زمین بفرستد. آبی‌ها این فصل 23گل زده و 23گل خورده‌اند. آنها به هیچ حریفی نه نمی‌گویند. در سال نو میلادی در 9بازی تنها 4گل زده‌اند. چلسی را با رئال‌مادرید که اصلا در انگلیس حضور ندارد و فقط یک‌بار برای لیگ قهرمانان به آنفیلد سفر کرده و 5بر 2لیورپول را برده، مقایسه کنید. رئال در یک بازی گل‌های بیشتری نسبت به چلسی در انگلیس زده است.
    چلسی در ورزشگاه تاتنهام در بازی‌های اخیر خاطرات خوبی دارد. در 3بازی پیاپی در لیگ برتر در این ورزشگاه تاتنهام را شکست داده و گلی هم دریافت نکرده؛ 6گل هم به حریف زده. این در حالی است که در 13بازی قبل‌تر تنها 2برد داشتند؛ 6شکست و 5تساوی. قبلا سابقه داشته که 4بار پیاپی در این ورزشگاه پیروز شوند که به فاصله بین سال‌های 2001تا 2007برمی‌گردد.
    از فصل 16-2015سابقه نداشته که تاتنهام در لیگ برتر در یک فصل به چلسی نبازد. آن فصل هر 2دیدار رفت و برگشت مساوی شده بود. بازی رفت امسال هم با اتفاقات جنجالی مربوط به کتک‌کاری توماس توخل و کونته 2-2تمام‌شده بود. اگر امشب هم نبازند طلسم سال‌های اخیر را می‌شکنند.
    چلسی در 8دیدار آخر لیگ برتری از تاتنهام نباخته؛ 6برد و 2تساوی. تنها 2تیم دیگر روند پیروزی طولانی‌تری نسبت به آبی‌ها در برابر خروس‌ها داشته‌اند؛ آرسنال سال 1952تا 1955با 4پیروزی پیاپی و منچستریونایتد بین سال‌های 2001تا 2007با 6برد پیاپی.
    تاتنهام با کونته 4بازی از 5بازی خانگی خود را در لیگ برتر باخته بود تا اینکه در 2بازی آخر منچسترسیتی و وستهم را در ورزشگاه خانگی شکست دادند و بر این طلسم چیره شدند.
    از نوامبر به این‌سو چلسی در 11بازی لیگ برتری تنها 6گل به ثمر رسانده که کمتر از هر تیم دیگری در این مقطع زمانی است.
    آبی‌ها تنها یکی از 14بازی آخر خود را در لیگ در حالی به پایان برده‌اند که 2گل وارد دروازه حریف کرده‌اند (پیروزی 2بر صفر بر بورنموث).
    کپا در این فصل لیگ برتر در 14بازی 11گل دریافت کرده است و طبق نظر یک شرکت آماری با توجه به آنالیز شوت‌هایی که سمت دروازه او آمده چلسی 6.8گل کمتر از چیزی که انتظار می‌رفت، خورده است. هوگو لوریس، دروازه‌بان تاتنهام و ادوارد مندی، دروازه‌بان چلسی همچنان مصدوم‌اند.
    گفته می‌شود کونته در بازی مقابل چلسی هم نمی‌تواند روی نیمکت تاتنهام حضور داشته باشد اما آماده است تا در بازی آخر هفته در برابر میلان بار دیگر کنار بازیکنانش باشد. او کیسه صفرای خود را جراحی کرده و هنوز در دوران نقاهت به‌سر می‌برد.
    گراهام پاتر آن‌قدر بد نتیجه گرفته که از سوی یکی از هواداران تهدید به مرگ شده؛ هم خودش هم خانواده‌اش.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید