• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18640
+
-

کارگزاران کوچک بورس حذف می‌شوند


یک نماینده مجلس با اشاره به تصمیم شورای بورس مبنی بر لغو مجوز کارگزاران دارای سرمایه کمتر از ۱۵ میلیاردتومان گفت: کارگزاری‌های کوچک باید از معاملات بزرگ بازار سهام کنار گذاشته شوند.

محمد حسن‌نژاد به خانه ملت گفت: شورای بورس تصمیم گرفته تا مرداد مجوز کارگزاری‌های دارای سرمایه کمتر از 15میلیارد تومان را لغو کند. این کار با هدف افزایش سرمایه کارگزاری‌ها در دستور کار شورا قرار گرفته که منطقی است.

او ادامه داد: در شرایطی صنعت و حجم معاملات بازار سهام افزایش یافته شده که احتمال اشتباهات بزرگ نیز افزایش می‌یابد. بنابراین درست نیست کارگزاران بورس با اعتبارات کوچک، گردش مالی بزرگی را ایجاد کنند.

این نماینده مجلس که قبل از ورود به پارلمان مدیرعامل یک شرکت کارگزاری در بازار سرمایه بود، توضیح داد: وقتی یک شرکت کارگزاری با یک میلیارد سرمایه، ماهانه 100میلیارد گردش مالی ایجاد می‌کند، این نگرانی وجود دارد که درصورت اشتباه چه پشتوانه‌ای برای جبران خواهد داشت؟ انتظار می‌رود کارگزاری‌ها سرمایه را افزایش دهند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید. حسن‌نژاد با بیان اینکه تاجایی که اطلاع داریم کارگزاری‌ها منابع مالی لازم برای افزایش سرمایه را دارند، در پاسخ به این سؤال که آیا لغو مجوز در راستای افزایش فعالیت بانک‌هاست؟ گفت: اگر مجوز جدید صادر می‌شد می‌توانستیم چنین برداشتی داشته باشیم اما قرار بر صدور مجوز جدید نیست و تنها قرار است سرمایه کارگزاری‌ها افزایش پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید