• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186335
+
-

مرگ 3دانش‌آموز موتورسوار در راه مدرسه

کوتاه از حادثه
مرگ 3دانش‌آموز موتورسوار در راه مدرسه

3دانش‌آموز روستایی که مجبور بودند برای رفتن به مدرسه، هر روز مسافتی10کیلومتری را با موتورسیکلت طی کنند در راه بازگشت از مدرسه با یکدیگر تصادف کردند و جان‌شان را از دست دادند.
به گزارش همشهری، این حادثه تلخ پیش‌ازظهر روز سه‌شنبه در منطقه چاهان نیکشهر، واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. دانش‌آموزان روستای کوراندپ هر روز باید برای رفتن به مدرسه‌شان مسافت 10کیلومتری تا چاهان را طی کنند و چون این منطقه از امکانات اولیه مثل سرویس مدرسه محروم است، اغلب یا مجبورند پای پیاده این مسافت طولانی را طی کنند یا اینکه سوار وانت و موتورسیکلت شوند. روز سه‌شنبه 2برادر به نام‌های بهروند و بهنام رشیدی‌پور همراه با 2دوست دیگرشان سوار بر 3دستگاه موتورسیکلت شده و به مدرسه شهید رجایی چاهان رفتند. آنها هر روز مسیر خانه تا مدرسه را با موتورسیکلت طی می‌کردند. دانش‌آموزان آن روز پس از پایان درس‌شان سوار موتورسیکلت‌ها شدند تا به روستا برگردند. دو برادر سوار بر یک موتورسیکلت بودند، دوست‌شان فرشید رشیدی‌پور یک موتورسیکلت داشت و یکی دیگر از دانش‌آموزان روستا نیز همراه آنها بود و سوار بر 3موتورسیکلت به‌سوی چاهان راه افتادند. آنها نزدیک به هم حرکت می‌کردند اما در بین راه ناگهان به شکل ناخواسته با یکدیگر برخورد کردند. شدت این تصادف به حدی بود که هر 4دانش‌آموز به‌شدت مجروح شدند.
به‌دنبال این تصادف امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند اما در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که بهروند، بهنام و فرشید بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده‌اند و چهارمین نفر نیز مجروح شده است که وی به مرکز درمانی منتقل شد. مجیب حسنی، ‌فرماندار نیکشهر درباره این حادثه تلخ گفت: نبود سرویس مدرسه و استفاده 1067 دانش‌آموزان از موتورسیکلت و وانت بار برای رسیدن به کلاس درس باعث وقوع حوادث دلخراش رانندگی می‌شود که نمونه‌اش در روستای کوراندپ اتفاق افتاد و جان 3 دانش‌آموز را گرفت.
او در ادامه گفت: یکی از موانع به‌کارگیری سرویس استاندارد مدارس عدم‌امکان دایر کردن جایگاه سوخت برای دستگاه‌های سنگین جدید در استان است. متأسفانه مصوبه کمیسیون سوخت استان سیستان و بلوچستان مانع دایر شدن سوخت دستگاه‌های سنگین و به‌خصوص مینی‌بوس‌ها در نیکشهر شده و نمی‌توانیم برای جابه‌جایی دانش‌آموزان از مینی‌بوس و ون استفاده کنیم چون وقتی سرویس مدرسه سوخت نداشته باشد امکان فعالیت ندارد. فرماندار نیکشهر ادامه داد:  دانش‌آموزان هر روز مسیر ۱۰‌کیلومتری روستای چاهان به کوراندپ را با موتور سیکلت طی می‌کنند تا به کلاس درس برسند و مشغول به تحصیل باشند. این کار خطرات زیادی دارد.از خانواده‌ها درخواست می‌شود فرزندان خود را از استفاده از موتورسیکلت منع کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید