• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186316
+
-

آماربازی

12.3
اوج‌گیری خط حمله استقلال در 4بازی اخیر، این تیم را به رکورددار شوتزنی در فصل جاری تبدیل کرده است. تا پیش از این مقطع و در آمارهای متریکا این تیم سپاهان بود که بالاترین تعداد شوت را در اختیار داشت. اما خط حمله آبی‌ها در این 4هفته علاوه بر اینکه با ثبت 12گل، عنوان گلزن‌ترین تیم این هفته‌ها را به استقلال داد، میانگین شوت‌های این تیم را هم به 12.3شوت در هر بازی رساند. سپاهان با میانگین 12شوت در هر بازی دومین تیم موفق لیگ در این زمینه است و تراکتور با 11.7شوت سومین تیم محسوب می‌شود. مس رفسنجان هم در هر بازی 11.4شوت زده اما نرخ تبدیل شوت به گل در این تیم پایین‌تر از تمامی تیم‌های بالای جدول است.
 
39.2
اگرچه استقلال بیشترین شوت‌ها را در فصل جاری زده اما در تعداد شوت‌های داخل چهارچوب، گل‌گهر تیم برتر لیگ است و بالاتر از آبی‌ها قرار می‌گیرد. دقت شوت گل‌گهر 39.2(بهترین در میان تمام تیم‌ها) و دقت شوت استقلال 34.3(رتبه ششم) بوده و به همین دلیل تعداد شوت‌های داخل چارچوب گل‌گهر بالاتر است. البته اختلاف 2 تیم بسیار ناچیز است؛ میانگین شوت‌های داخل چهارچوب گل‌گهر 4.3شوت و میانگین استقلال 4.2شوت در هر بازی است. یعنی در مجموع 20بازی گل‌گهر فقط 2شوت بیشتر از استقلال به چهارچوب دروازه حریفانش زده است. سپاهان با 3.9شوت سوم است و تراکتور با 3.8شوت رتبه چهارم را دارد. اگر دنبال پرسپولیس می‌گردید، این تیم با 3.1شوت داخل چهارچوب در هر بازی، رتبه هشتم را در این بخش دارد.
 
58.5
پرسپولیس در هر آیتمی برتری را به حریفانش ببخشد، در زمینه مالکیت توپ و تعداد پاس همچنان تیم برتر است و صدرنشینی را در این بخش به هیچ رقیبی نمی‌دهد. بی‌جهت نیست که هواداران پرسپولیس هنگام باخت‌ها از پاس‌های بی‌شمار و کم‌حاصل تیم‌شان می‌نالند، چون تیم یحیی همیشه و در همه بازی‌ها مالکیت توپ خوبی دارد و وقتی موفق به ساخت موقعیت و زدن گل نمی‌شود، این موضوع خیلی بیشتر به چشم می‌آید. میانگین مالکیت توپ پرسپولیس در این فصل 58.5بوده و تیم دوم این آیتم که استقلال باشد دقیقا 4درصد از پرسپولیس عقب است. برای اینکه بدانید این اختلاف 4درصدی چقدر برای تیم‌های اول و دوم زیاد است، کافی است توجه کنید که اختلاف تیم دوم با هفتم کمتر از 4درصد بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید