• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186278
+
-

ماجرای یک نامه برای اینترنت

رئیس‌جمهور از وزیر ارتباطات خواسته است که رفع محدودیت‌ها و دسترسی به اینترنت آزاد در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی و اعلام نتیجه شود

با افت کم‌سابقه کیفیت و سرعت اینترنت طی ماه‌های گذشته برخی از مسئولان ازجمله نمایندگان مجلس تلاش کردند که با فروکش کردن ناآرامی‌ها وضعیت اینترنت به حالت عادی بازگردد. یکی از این تلاش‌ها، نامه چند صفحه‌ای مجتبی توانگر، نماینده تهران و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و رئیس شورای‌عالی فضای مجازی بود. بخشی از این نامه که به تاریخ 19دی‌ماه 1401است، به «شکسته شدن کمر اقتصاد دیجیتال» اشاره و بر ضرورت یافتن راهکاری مناسب برای «کنترل این پدیده مخرب» تأکید کرده است. بیش از یک‌ماه بعد، یعنی در تاریخ 27بهمن ماه، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور طی نامه‌ای خطاب به وزیر ارتباطات و با اشاره به نامه نماینده تهران و همچنین گزارش دفتر رئیس‌جمهور درخصوص «لزوم بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد» از عیسی زارع‌پور می‌خواهد که حسب نظر رئیس‌جمهور، این موضوع از سوی «کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی، پیگیری و نتیجه اعلام شود». با این حال، روز گذشته وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت عنوان می‌کند که پاسخ نامه را خواهیم داد.

گلایه از نماینده
روز گذشته زمانی که یکی از خبرنگاران نامه‌ای را به وزیر ارتباطات نشان می‌دهد، عیسی زارع‌پور در واکنش به آن می‌گوید: «این نامه مفصل آقای توانگر است که قبل از رسیدن به‌دست ما رسانه‌ای شده است» درحالی‌که مخاطب نامه، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و رئیس شورای‌عالی فضای مجازی بوده نه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات. همچنین بررسی تاریخ‌های نامه‌نگاری و انتشار آن از سوی مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نشانگر آن است که نامه نماینده مجلس پس از ارسال به دفتر ریاست‌جمهوری رسانه‌ای شده است. در ادامه خبرنگار همشهری به نامه غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اشاره می‌کند که در رسانه‌ها منتشر شده، اما وزیر ارتباطات در جواب می‌گوید: «این از اخلاق آقای توانگر است که چون به او رونوشت زده شده، رسانه‌ای کرده است. البته ما هم پاسخ آن را خواهیم داد.» زارع‌پور همچنین در واکنش به پرسش خبرنگار همشهری در مورد وعده وزیر درباره رفع فیلتر برخی پلتفرم‌های خارجی مانند کلاپ‌هاوس در دهه فجر می‌گوید: «در دست بررسی است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید