• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186247
+
-

کاشت درخت در خانه تبریزی‌ها

همه ما خوب می‌دانیم که درختان شُش‌های طبیعت برای تصفیه هوا هستند و حفظ و حمایت از محیط‌زیست در گرو تداوم کاشت و حفاظت از درختان است.
هر درخت قادر است سالانه به‌طور میانگین ۲ کیلوگرم اکسیژن تولید کند و میزان اکسیژن آزاد شده به وسیله درختان پهن‌برگ در هر هکتار بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰کیلوگرم است که می‌تواند نیاز ۱۰انسان را تامین کند.
از سوی دیگر، یک درخت در مدت یک سال با انجام عمل تبخیر و تعرق به اندازه ۲۵۰ تا ۴۰۰لیتر آب را به‌صورت بخار از خود متصاعد می‌کند. حالا این همه درباره فواید درخت گفتیم که یک خبر خوب بدهیم؛ طرح کاشت نهال میوه در خانه‌های شهروندان تبریزی کلید خورده و قرار است در آستانه فصل بهار و سال نو، حدود ۲۰هزار اصله انواع نهال میوه به‌صورت رایگان در حیاط، جلوی منازل یا محوطه مجتمع‌های مسکونی شهروندان کاشته شود که البته در صورت تقاضا و استقبال شهروندان، این تعداد افزایش می‌یابد. در این طرح ۶ گونه نهال‌ میوه شامل آلبالو، بادام، سیب، زردآلو، گوجه‌سبز و آلو درنظر گرفته شده که مطابق درخواست شهروندان در محل‌های موردنظر کاشته خواهند شد. سامانه اینترنتی ثبت نام رایگان نهال میوه در آستانه فرارسیدن هفته درختکاری و برای ترویج بیشتر فرهنگ نهالکاری در سطح شهر در قالب اجرای طرح «خانه سبز» راه‌اندازی شده است و آن دسته از شهروندانی که متقاضی کاشت نهال هستند، می‌توانند تا پنجم اسفند با مراجعه به وب سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز به نشانی: parks.tabriz.ir نسبت به ثبت درخواست خود و تعیین تعداد و نوع نهال موردنظرشان اقدام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید