• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186188
+
-

مراحل ثبت گروه‌های جهادی

افرادی که تمایل دارند گروه جهادی تشکیل دهند، پیش از هر قدمی باید برای ثبت گروه در سامانه اطلس جهادی اقدام کنند. این سامانه که با هدف شبکه‌سازی گروه‌ها و رصد و پایش لحظه‌ای فعالیت‌های آنها راه‌اندازی شده، به مسئولین سازمان بسیج سازندگی سراسر کشور این امکان را می‌دهد تا به‌صورت برخط اطلاعات لازم درخصوص گروه‌ها و فعالیت‌های آنها را دریافت و از گروه‌ها حمایت کنند. پس اگر به فعالیت‌های جهادی علاقه‌مندید و تصمیم گرفته‌اید گروهی جهادی راه‌اندازی کنید، باید فرایند عضویت و ثبت نام گروه‌های جهادی در اطلس جهادی را طی کنید. این فرایند شامل مراحل زیر است:

ثبت‌نام
برای ثبت‌نام کافی است مسئولین گروه‌های جهادی با مراجعه به سامانه اطلس به آدرس www.atlasjahadi.ir  اقدام به تعیین نام کاربری و رمز عبور کنند.

ثبت گروه جهادی
پس از ثبت‌نام و تعیین نام کاربری، لازم است اطلاعات گروه ثبت شود. در این بخش اطلاعات کامل گروه جهادی، مسئولین گروه، منطقه هدف، عرصه‌های فعالیت و آدرس و راه‌های ارتباطی ثبت می‌شود.

تأیید اطلاعات گروه
پس از ثبت مشخصات گروه جهادی، اطلاعات آن بلافاصله به کارتابل سازندگی ناحیه ارسال و درصورت صحت اطلاعات از سوی ناحیه تأیید و برای تأیید نهایی به کارتابل سازندگی استان فرستاده می‌شود.

صدور کد ثبت جدید
تأیید گروه توسط سازندگی ناحیه کمی زمانبر است، اما پس از تأیید اطلاعات گروه توسط ناحیه و استان، ابتدا کد ثبت جدید برای گروه صادر می‌شود و پس از آن گروه این امکان را خواهد داشت که از سایر امکانات سایت مانند ثبت مجوز اردو، گزارش، درخواست حمایت و ثبت منطقه استفاده کند.

ثبت اردوی جهادی و درخواست مجوز
پس از ثبت گروه در اطلس جهادی، فعالیت‌های لازم جهت اخذ مجوز و دریافت حمایت‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود. لذا مسئول گروه لازم است قبل از برگزاری اردوی جهادی برای اخذ مجوز با ارائه درخواست و مشخصات محل برگزاری و تعداد شرکت کنندگان، عرصه‌ها و زمان برگزاری را مشخص کند. اطلس جهادی امکانات و بخش‌های زیر را به گروه‌های جهادی و سازمان بسیج سازندگی ارائه می‌کند:

ثبت گروه جهادی و ارائه شماره ثبت مجوز برگزاری اردوی جهادی
ثبت گزارش اردو و سوابق فعالیت‌های گروه جهادی
ثبت پروژه‌های نیازمند حمایت نهادهای متولی
ثبت اطلاعات و برآوردهای مناطق هدف

 

این خبر را به اشتراک بگذارید