• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186170
+
-

جنگی که علنی شد!

نکونام مدت‌هاست با مدیران باشگاه فولاد اختلاف دارد؛ آیا او برای بازی فردا مقابل الهلال به نیمکت برمی‌گردد؟

جنگی که علنی شد!

دقایقی بعد از پیروزی فولاد برابر الفیصلی عربستان، جواد نکونام بدون اینکه به رختکن تیمش برود، مسیر منتهی به سالن کنفرانس خبری را پیش گرفت تا خبر کناره‌گیری‌اش از سرمربیگری فولاد را اعلام کند. او در مهم‌ترین بخش از صحبت‌هایش بدون اینکه دلیل واضح و روشنی برای استعفا بیاورد، گفت: «به‌خاطر اینکه احترام من و بازیکنانم در یک ‌ماه اخیر حفظ نشد، این آخرین بازی من بود و در دیدار بعدی روی نیمکت فولاد نخواهم بود.» نکونام در حالی از سمت خود استعفا کرد که قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی هم در منطقه غرب آسیا انجام شد و فولاد باید ساعت‌21:30 فردا در یک بازی سخت در برابر الهلال، قهرمان 4دوره لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد. جالب اینجاست که فولادی‌ها با استعفای این مربی مخالفت کرده‌اند و دیروز روابط‌عمومی باشگاه اعلام کرد نکونام در فولاد خواهد ماند.

   چرا استعفا؟
خبرهای رسیده از قطر حاکی از آن است که بازیکنان و مربیان فولاد از قبل اطلاعی از این تصمیم نکونام نداشتند ولی به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیلی که باعث شد او این تصمیم را بگیرد، به برخی اختلافات با باشگاه برمی‌گردد. دیروز در فضای مجازی این شایعه عنوان شد که نکونام از بدقولی باشگاه در پرداخت مبلغ قراردادش ناراحت است ولی یکی از بازیکنان فولاد در گفت‌وگو با همشهری ورزشی در این خصوص گفت: «بعید می‌دانم بحث اصلی نکونام در مورد خودش باشد. باشگاه فولاد از چند‌ماه قبل در مورد نحوه پرداخت پاداش‌ها و مبالغ قراردادها قول‌هایی به سرمربی تیم داد که این قول‌ها عملی نشد و نوع رفتاری که باشگاه در این چند‌ماه با بازیکنان و کادر فنی داشته است، باعث شد تا نکونام تصمیم به استعفا بگیرد.»
در مورد دلایل استعفای نکونام روایت‌های دیگری هم وجود دارد و گفته می‌شود او انتظار داشته که وقتی فولاد در چند بازی نتیجه نگرفت، باشگاه از او و بازیکنان در رسانه‌ها حمایت کند. از طرفی بعد از محرومیت نکونام توسط کمیته انضباطی، باشگاه فولاد کمی دیر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده که ظاهرا نکونام از این موضوع هم ناراحت است. او حتی به نزدیکانش گفته که بعد از بازی با پرسپولیس جو بدی در مورد کادر فنی فولاد در رسانه‌ها ایجاد شد ولی باشگاه هیچ حمایتی از مربیان تیم نکرد.
مسئله دیگر در مورد نحوه جذب بازیکنان خارجی بود و ظاهرا باشگاه در این زمینه تعلل داشته که همین موضوع هم باعث ناراحتی نکونام شده بود. موضوع دیگر در مورد نحوه سفر فولاد به قطر است و ظاهرا باشگاه به‌دلیل مشکلات مالی محدودیت‌هایی را از چند هفته پیش برای این سفر درنظر گرفته که به مذاق سرمربی فولاد خوش نیامده است.

   حمله هواداران فولاد به نکونام
فولاد بدون‌شک در این فصل یکی از پرهزینه‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده و حتی عدم‌نتیجه‌گیری در نیم‌فصل اول هم باعث شد تا مدیران فولاد باز هم چند بازیکن جدید را برای این تیم جذب کنند. با این حال، قرار‌گرفتن در رده نهم جدول، اتفاقی نیست که هواداران و البته مسئولان فولاد را راضی کند. جالب اینجاست که بعد از استعفای نکونام، صفحات هواداری منتسب به فولاد در فضای مجازی، به‌شدت نکونام را مورد نقد قرار داده و اکثر کامنت‌ها در مورد تصمیم نکونام نشان می‌دهد که هواداران فولاد مخالف این مربی هستند. نکونام در مصاحبه دوشنبه‌شب تأکید کرد که 2جام در فولاد به‌دست آورده ولی او در اهواز به‌دلیل سبک بازی فولاد و برخی حاشیه‌های این تیم، همچنان مورد نقد قرار می‌گیرد. حتی برخی هواداران فولاد هم دوشنبه‌شب با طعنه به نکونام، در کامنت‌های خود به این موضوع اشاره می‌کردند که او از ترس تقابل با الهلال یا الدحیل تصمیم به استعفا گرفته است.

   آیا نکونام برمی‌گردد؟
نکونام ارتباط خوبی با امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان دارد و آخرین خبرها حاکی از آن است که تلاش‌هایی از طریق کارخانه صورت گرفته تا در این موقعیت حساس، نکونام از تصمیم خود منصرف شود. هر چند که برخی هم بر این عقیده‌اند که سرمربی فولاد قصد داشت با گرفتن این تصمیم شوک بزرگی به باشگاه داده و دوباره کارش را در این تیم ادامه دهد. نکونام بابت این تصمیم آن‌هم در فاصله کمی که تا بازی مقابل الهلال باقی مانده، مورد نقد قرار گرفته و باید دید در نهایت طی 24ساعت آینده چه اتفاقاتی در اردوی فولاد در قطر رخ خواهد داد. دیروز تمرین ریکاوری فولاد برگزار شد که دستیاران نکونام در این تمرین حاضر شدند اما خودش غایب بود. نکونام با صراحت گفته که در فولاد به او بی‌احترامی شده است، آیا او با جملاتی که به زبان آورد، حاضر است به فولاد برگردد؟

فولاد؛ منتقم سرخابی‌ها؟
شاگردان جواد نکونام و 2هدف در برابر الهلال

به جرأت می‌توان گفت در قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بدترین قرعه ممکن به نام فولاد خوزستان درآمد. به این ترتیب تنها نماینده ایران باید به مصاف قدرتمندترین تیم حال حاضر قاره یعنی الهلال عربستان برود؛ تیمی که به‌تازگی به فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها راه یافت و در همین تورنمنت 6گل به قهرمانان اروپا و آمریکای جنوبی؛ رئال‌مادرید و فلامینگو زد. طبیعتا بازی با الهلال بسیار دشوار خواهد بود اما نکته مثبت ماجرا این است که مسابقات به‌صورت تک‌بازی برگزار می‌شود و طی تنها یک دیدار، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. جواد نکونام هم (البته اگر پنجشنبه‌شب روی نیمکت بنشیند) نشان داده متخصص مسابقات حذفی و تک‌بازی است و مجموعه این مسائل، امیدهای نماینده ایران را برای صعود زنده نگه‌می‌دارد. فولاد اما در این مسابقه می‌تواند یک هدف دیگر را هم دنبال کند؛ گرفتن انتقام پرسپولیس و استقلال. می‌دانید که الهلال در آخرین مسابقاتش با نمایندگان ایران، به شکلی قاطعانه از سد 2قطب سنتی فوتبال کشورمان عبور کرد. آنها پرسپولیس را 3بر صفر بردند؛ آن هم در مسابقه‌ای که هواداران تیم سرخپوش هرگز شکستی شبیه آن را به یاد نمی‌آورند. استقلال هم با 2گل برابر الهلال شکست خورد تا روشن شود فعلا تیم عربستانی بر بام آسیا ایستاده است. آیا فولاد می‌تواند انتقام شکست 2تیم ایرانی را از الهلال بگیرد؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید