• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186107
+
-

نقل قول/مشکلات را از دوش مردم برداریم


محمدباقر قالیباف-رئیس مجلس:
ملت ایران با تیزبینی نقشه‌های شوم دشمنان ایران و انقلاب اسلامی را می‌بیند و با عمل به موقع خود آن را خنثی می‌کند. نیازمند تأکید است که ما مسئولان حق نداریم کوتاهی و کم‌کاری خود را پشت این حضور حماسی مردم پنهان کنیم و ناکارآمدی‌ها را نبینیم؛ بر ما بیشتر از گذشته فرض است که با قدردانی از ملت سربلند ایران در راستای برداشتن بار مشکلات از روی دوش مردم اقدام کنیم.

نتوانستیم هند را جذب کنیم

مهدی صفری-معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه: چابهار منطقه خاص با مجوز خاص است که مورد تحریم هم نیست، از سال۹۳ قرار بود هندی‌ها سرمایه‌گذاری کنند اما متأسفانه در جهتی حرکت نکردیم که آنها را جذب کنیم، قرارداد پایداری امضا نشده و مدام در حال طول کشیدن است که باید هرچه زودتر بستر سرمایه‌گذاری هندی‌ها را در چابهار تقویت کنیم و به ثبات برسانیم، تا بتوانیم کریدور شمال جنوب را که یک پایه آن هندی‌ها هستند، شکل دهیم.

نتیجه توافق با چین، 2ماه دیگر

علیرضا پیمان پاک- رئیس سازمان توسعه تجارت: توافقات ایران و چین تا 2‌ماه آینده عملیاتی می‌شود و آثار این توافقات به‌زودی نمایان خواهد شد. بین ایران و چین توافق شد که محرمانگی توافقات حفظ شود. دولت سیزدهم در سطح بین‌الملل منفعل رفتار نکرده و فعالیت‌های جدی داشته و واقعا اثربخش عمل کرده است لذا طرف مقابل نیز بیکار نمی‌ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید