• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186106
+
-

ماجرای شایعه «کارت زرد» شورای‌نگهبان به 3 نماینده مجلس

مجمع نمایندگان مازندران در گفت‌وگو با همشهری دریافت تذکر را تکذیب کرد

مجلس
ماجرای شایعه «کارت زرد» شورای‌نگهبان به 3 نماینده مجلس

سخنگوی شورای‌نگهبان اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر «کارت زرد» این شورا به تعدادی از نمایندگان مجلس، به‌دلیل آنچه «دخالت در عزل و نصب‌ها» عنوان شده بود را تکذیب کرد.
به‌گزارش همشهری، تکذیب هادی طحان‌نظیف در شرایطی بود که انتشار خبر «کارت زرد» و «تذکر» شورای‌نگهبان به 3نماینده استان مازندران در مجلس با بازتاب‌های رسانه‌ای مختلفی مواجه و گفته شد این نمایندگان به‌دلیل «فشار به دولت برای انتصاب فرمانداران، مدیران‌کل و نیز روسای دستگاه‌های اجرایی و حتی دهیاران و بخشداران یا جلوگیری از انتصاب برخی افراد» از شورای ‌نگهبان تذکر دریافت کرده‌اند.این درحالی‌است که تعدادی از نمایندگان استان مازندران در مجلس در گفت‌وگو با همشهری، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از چنین موضوعی، عنوان کردند تاکنون چنین خبری مطرح نبوده‌است؛ موضوعی که جزو رویه‌های قانونی شورای‌نگهبان هم نیست. کیوان مرادیان، یکی از نمایندگان مازندران در مجلس دراین باره به همشهری گفت: تاکنون چنین خبری نشنیده‌ام و بعید هم به‌نظر می‌رسد که شورای‌نگهبان چنین اقدامی انجام داده باشد. وظایف و عملکرد این شورا براساس قانون مشخص است.از سوی دیگر سخنگوی شورای‌نگهبان نیز با بیان اینکه دراین شورا کارت زرد و قرمز و مواردی از این دست نداریم، گفت که اساسا در قانون چنین چیزی پیش‌بینی نشده‌است. طحان‌نظیف خبر منتشر شده دراین زمینه را برداشت و تحلیل رسانه‌ای دانست و تأکید کرد که ارتباطی به شورای‌نگهبان ندارد.
وی به این نکته هم اشاره کرد که موضوع بررسی صلاحیت‌ها مربوط به زمان انتخابات است و درحال‌حاضر هم یک‌سال تا انتخابات فرصت باقی مانده‌است؛ «شورای‌نگهبان در شرایط فعلی بر مصوبات متمرکز است و درخصوص بحث انتخابات اقدامی انجام نمی‌دهد».

 

این خبر را به اشتراک بگذارید