• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186023
+
-

شب هت‌تریک؟

استقلال در لیگ 2بار ملوان را برده و امروز در جام‌حذفی به‌دنبال سومین پیروزی است اما شاید تیم مازیار امروز جور دیگری بازی کند

شب هت‌تریک؟

مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران که دیروز با یک بازی آغاز شد، امروز با برگزاری 3بازی دیگر ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین بازی تیم استقلال میزبان ملوان انزلی خواهد بود. دیروز و در شروع مرحله یک‌هشتم نهایی، دو تیم دسته‌اولی پارس‌جنوبی جم و دریای بابل به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان 120دقیقه بدون گل مساوی تمام شد و بالاخره در ضربات پنالتی این جمی‌ها بودند که با غلبه بر میزبان شمالی به مرحله یک‌چهارم رسیدند. این بازی البته جنجال‌های فراوانی هم داشت و کادر فنی دریای بابل در چند صحنه با ورود به زمین مسابقه اعتراض شدید خود را به داوری نشان دادند. اما بالاخره مسابقه بدون گل تمام شد و در پنالتی‌ها پارس‌جنوبی به‌عنوان نخستین تیم، جواز ورود به جمع 8تیم برتر جام‌حذفی را به‌دست آورد. اما امروز 3بازی دیگر برگزار می‌شود که 2بازی در تهران خواهد بود و شاید حتی هر 3تیم صعودکننده امروز تهرانی باشند.

  آبی و سفید؛ رنگ‌های کلاسیک جام‌حذفی
جدال استقلال و ملوان، یکی از بازی‌های کلاسیک در تاریخ جام‌حذفی است. این دو تیم -به‌خصوص در سال‌های دورتر- تقابل‌های بزرگ و حساسی در مراحل بالای این جام با یکدیگر داشته‌اند. استقلال و ملوان قبلا 6بار در جام‌حذفی با هم روبه‌رو شده‌اند؛ ازجمله 4بار در نیمه‌‌نهایی، یک‌بار در فینال و یک‌بار هم در همین مرحله یک‌هشتم نهایی. تقابل این 2 تیم در فینال سال1369با پیروزی و قهرمانی ملوان به پایان رسید. طی 4تقابل 2 تیم در نیمه‌نهایی هم 2بار استقلال و 2بار ملوان راهی فینال شده‌اند. بازی آبی‌ها با قوی سپید در مرحله یک‌هشتم نهایی سال92هم مصاف جالبی بود که در آن دراگان اسکوچیچ و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت 2تیم نشسته بودند و در نهایت ژنرال توانست دراگان را حذف کند. بنابراین طی 6رویارویی قبلی در جام حذفی، هر کدام از تیم‌ها 3بار موفق به حذف رقیب شده‌اند و تساوی کاملا برقرار است. امروز یکی از 2 تیم باید برای چهارمین بار حذف را بپذیرد و به برتری حریف اقرار کند. نتیجه 2بازی استقلال و ملوان در لیگ امسال حکایت از برتری بی‌چون‌وچرای آبی‌ها دارد اما بعید نیست در این بازی روی دیگری از تیم مازیار زارع ببینیم. شاگردان جوان مازیار در لیگ جاری 2بار به استقلال باختند و در انزلی و تهران مجموعا 7گل از استقلال دریافت کردند. اما مشخصه ملوانی‌ها در این 2 بازی این بود که هرگز دفاعی و محتاطانه بازی نکردند و این ریسک را پذیرفتند که مقابل تیم پرمهره ساپینتو کاملا باز و هجومی بازی کنند. شاید تفکرات مازیار زارع در این مسابقه حذفی کاملا با بازی‌های لیگ متفاوت باشد و در آن صورت باید دید سفیدپوشان می‌توانند یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را از کار بیندازند یا نه. آماده‌ترین بازیکن حال حاضر استقلال مهدی قائدی است که اگر روند گلزنی و گلسازی‌اش در این مسابقه هم ادامه داشته باشد، انزلی‌چی‌ها روز سختی مقابل او خواهند داشت. در اردوی استقلال مهدی مهدی‌پور همچنان مصدوم و دور از میدان است. علیرضا رضایی، دروازه‌بان جوان این تیم هم هنوز بهبود پیدا نکرده اما چون حسین حسینی به میدان برگشته آبی‌ها مشکلی درون دروازه احساس نمی‌کنند.

  جنگ چغرها در اکباتان
در کنار بازی استقلال و ملوان، 2 بازی دیگر هم امروز انجام می‌شود تا تعداد تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم به 4 تیم برسد. امروز در تهران، هوادار میزبان مس رفسنجان خواهد بود که هر 2 تیم از چغرها و نبازهای لیگ جاری هستند. فقط کافی است آخرین بازی 2 تیم را در لیگ به یاد بیاوریم که هوادار توانست پرسپولیس را ببرد و مس رفسنجان هم با 2گل بر فولاد چیره شد. این 2 تیم غول‌کش حالا باید برای انتخاب یکی از تیم‌های مرحله یک‌چهارم نهایی تقابل سختی را در ورزشگاه دستگردی اکباتان داشته باشند که ممکن است تا ضربات پنالتی هم ادامه پیدا کند. مس در 11هفته اخیر و هوادار در 8هفته اخیر فقط یک باخت داشته‌اند. در دیگر بازی امروز هم پیکان با نود ارومیه روبه‌رو می‌شود که میزبان این بازی تیم دسته‌دومی نود خواهد بود. نود که در گروه‌الف لیگ2رتبه هفتم را دارد در مرحله قبلی بعثت کرمانشاه را برده و پیکان هم استقلال خوزستان را حذف کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید