• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186013
+
-

نقل قول

۲۰هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی
مرتضی فیروزآبادی، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام‌خمینی(ره): امسال حدود ۳۳۰هزار فرصت شغلی ایجاد و ۲۰هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی پرداخت شده است. پرداخت تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش 2.5برابری دارد و امیدواریم با همکاری و مساعدت بانک‌ها، سایر پرونده‌های معطل مانده درخصوص دریافت تسهیلات از سوی مددجویان تا پایان سال جمع‌بندی شود تا این افراد نیز از دریافت تسهیلات محروم نباشند.

آمار شکایت‌های ثبت‌شده در آموزش و پرورش
قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش: موارد مربوط به خشونت در مدارس ما بسیار بسیار کم است و سال گذشته به ازای هر ۱۰هزار نفر  034/0 درصد شکایت ثبت شده است؛ یعنی  هر ۱۰هزار نفر، ۳۴شکایت. البته این آمار شکایتی صرفا مربوط به شکایت مرتبط با خشونت نبوده است، بلکه آمار کلی شکایت‌هاست. شاید در بررسی‌های جدیدتر و مربوط به سال تحصیلی جاری، آمار شکایت‌ها به یک صدم درصد این آمار هم نرسد و بسیار کمتر شده باشد.

افزایش ابتلا به اسهال خونی در کشور
شهنام عرشی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: امسال 7هزارو۱۸۱ بیمار مبتلا به اسهال خونی در کشور شناسایی و تحت درمان قرار گرفت که نسبت به سال گذشته 49درصد افزایش داشته است. حدود ۶۶درصد موارد ابتلا در مناطق شهری و ۳۴درصد در نقاط روستایی بوده است. رعایت بهداشت دست و شست‌وشوی صحیح دست‌ها، استفاده از آب آشامیدنی بهداشتی، شست‌وشو و ضد‌عفونی صحیح میوه و سبزی‌ها ازجمله اقدامات اصلی برای پیشگیری از ابتلا به اسهال خونی است. درد شکم، شروع ناگهانی تب بالا، احساس فوریت برای دفع مدفوع، از دست دادن اشتها، کاهش وزن، سردرد، خستگی، حالت تهوع، استفراغ و کم‌آبی بدن از علائم این بیماری است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :