• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18591
+
-

تحقیقات قضایی در پرونده مدرسه غرب تهران

رئیس‌کل دادگستری استان تهران از ادامه تحقیقات قضایی در پرونده حادثه مدرسه غرب تهران خبر داده و گفته: این پرونده با دقت،  سرعت،  قاطعیت و براساس قانون مراحل مختلف رسیدگی را طی خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، غلامحسین اسماعیلی گفته است: در پی دستور رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان تهران مبنی بر رسیدگی فوری به حادثه رخ داده در یکی از مدارس منطقه 2تهران،  دادگستری استان تهران با هماهنگی واحدهای قضایی ذیربط اعم از دادسرای عمومی و انقلاب تهران،  دادگاه‌های عمومی و انقلاب و محاکم تجدیدنظر،  ترتیبی اتخاذ کرد تا پرونده متشکله با فوریت و دقت بررسی شود.

چهارشنبه هفته گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شد که در مدرسه‌ای در غرب تهران به دانش‌آموزان تجاوز گروهی شده است. ساعتی بعد از فراگیر شدن این خبر،  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستوری به ریاست دستگاه قضا خواستار اجرای فوری حدود الهی برای عاملان این ماجرا شدند. در متن دستور ایشان آمده بود: «خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه، سریعا حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.» یک روز بعد از آن هم رئیس قوه قضاییه فرمان رسیدگی به پرونده آزار جنسی دانش‌آموزان را صادر کرد.  رسانه‌ها اعلام کرده‌اند 15نفر از خانواده قربانیان این آزار جنسی از فرد متهم که ناظم مدرسه است شکایت کرده‌اند.

رئیس دادگستری استان تهران گفته به قضات مأمور رسیدگی به این پرونده اعلام شده است هم نسبت به بررسی سریع موضوع اقدام کنند و هم تمامی جوانب این پرونده بررسی شود،  ضمن اینکه ما در همه پرونده‌های قضایی هیچ وقت دقت و قاطعیت را در جرائمی که امنیت اخلاقی جامعه را به خطر می‌اندازد،  فدای سرعت نمی‌کنیم.

وی افزود: متهم در بازداشت است و بازجویی شده که تحقیقات از وی هفته آینده ادامه پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تا این لحظه گزارشی از پزشکی قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است یا خیر؟ گفت: مطالبی که تاکنون مطرح شده موضوعاتی نبوده که نیازمند اظهارنظر پزشکی قانونی باشد،  عنوان پرونده تا این لحظه تعرض جنسی نیست اما اقدامات خلاف شرع و تشویق و تحریک به فساد بوده است. غلامحسین اسماعیلی درخصوص چگونگی بررسی پرونده۲۰بازداشتی جدید مرتبط با پرونده متهمان جاسوسان محیط‌زیستی،  گفت: به پرونده‌های متهمین مرتبط به موجب ضوابط قانونی یکجا رسیدگی می‌شود. وی همچنین گفت: ادعای بازداشت فردی به‌عنوان فعال دانشجویی در حاشیه تجمعات کامیون‌داران صحت ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید