• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185876
+
-

نقل قول

بیماران روانی در معرض ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج
فاطمه عباسی، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی: افراد دارای مشکل روانی مزمن، آمادگی بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج همچون سرطان، بیماری‌های قلبی- عروقی، بیماری‌های ریوی و دیابت دارند. در مراکز مراقبتی شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن، مراکز با گروهی از بیماران روبه‌رو هستند که در دوران اقامت در مرکز به سنین سالمندی رسیده‌اند. قرار است برای استان‌های با فراوانی بالا درباره بیماران روان سالمند، برنامه میان‌مدت به‌صورت تأسیس مرکز یا ایجاد بخش‌های خاص بیماران روانی مزمن سالمند در دستور کار قرار گیرد.

امدادرسانی به 20هزار حادثه‌دیده سوانح جوی
بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:‌ جمعیت هلال احمر در طول یک هفته گذشته به بیش از 20هزار نفر از حادثه‌دیدگان در حــوادث جـوی امدادرسانی کرده است. در این مدت ۲۸ استان متأثر از شرایط جوی بوده و ۲۵ استان نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند. در این مدت همچنین امدادرسانی به ۱۱۴ شهرستان، شامل ۲۰۴ منطقه، ۱۲۷ محور، ۸‌شهر، ۶۲ روستا و ۷‌منطقه عشایرنشین و در قالب چندین مورد عملیات جوی انجام شد.

زلزله ترکیه و سوریه تلنگر نوسازی مدارس
حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: زلزله ترکیه و سوریه باید تلنگری به مسئولان باشد تا به شرایط مدارس فرسوده توجه بیشتری کنند. ۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور داریم که باید توجه مسئولین را هر چه بیشتر به مدارس تخریبی جلب کنیم و زلزله ترکیه و سوریه باید تلنگری باشد به مسئولین که به بحث مدارس تخریبی توجه بیشتری شود.

کاهش فاصله پرداخت‌ها در مراکز تأمین اجتماعی
مهدی ناقوسی، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی: پس از ابلاغ مصوبه پیشنهادی شورای‌عالی بیمه، نظام پرداخت جدید را خواهیم داشت و خدمات همکاران پزشک ما جبران خواهد شد. فاصله میان پرداخت‌ها در مراکز درمانی تأمین اجتماعی و سایر مراکز درمانی کم می‌شود. پیش‌بینی ما این است که تعرفه جدید یک تعرفه بینابینی میان تعرفه دولت و تعرفه نهادهای عمومی غیردولتی باشد که افزایش نسبتاً خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم پزشکان‌مان را راضی نگه داریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :