• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185776
+
-

جشنواره فیلم فجر به سرمنزل مقصود رسید

دبیر جشنواره در اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» فیلم فجر عنوان کرد

گزارش
جشنواره فیلم فجر به سرمنزل مقصود رسید

آیین اهدای جوایز نهادها و تشکل‌ها به برگزیدگان بخش «تجلی اراده ملی» چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر سه‌شنبه ۲۵ بهمن در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. به گزارش همشهری، در این مراسم، مجتبی امینی، دبیر چهل‌‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، گفت: به لطف و عنایت خانواده محترم سینمای ایران شاهد روشنایی این دوره از جشنواره فیلم فجر بودیم. امسال با وجود همه دشواری‌ها قطار جشنواره به مقصد رسید و خداوند را شاکریم. این دوره، جشنواره سختی بود و به لطف خدا دشمن‌شاد نشدیم و خانواده سینما دست به‌دست داد تا چرخه سینما به حرکت دربیاید.
او در ادامه افزود: بعد از3 سال شرایط سخت ویروس منحوس سینما، به لطف خدا چراغ جشنواره روشن شد و به امید خدا در آینده پیش‌‌رو شاهد اکران موفق سینما خواهیم بود تا مخاطبان به سینما بازگردند. در این دوره خواهران عزیز پا‌به‌پای برادران به‌ویژه در بخش بین‌الملل زحمت کشیدند و در شرایط جنگی حوزه بین‌الملل را زنده نگه‌داشتند تا همه کسانی که نمی‌توانستند حوزه بین‌الملل را ببینند، ناکارآمد بمانند و همه دسیسه‌ها به‌خودشان برگشت و این حوزه پررنگ و پرفروغ مسیرش را ادامه داد و شاهد سینماگران خارجی در سطح جشنواره بودیم.
امینی ادامه داد: عزیزانمان در بخش ملی نیز شبانه‌روز زحمت کشیدند. امسال در ستاد جشنواره فیلم فجر شاهد مودت و همدلی بودیم و من دست تک‌تک خانواده ستاد برگزاری جشنواره فجر را می‌بوسم. از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم سپاسگزارم که پای جشنواره ایستاد. در هیچ دوره‌ای، وزرای فرهنگ این‌طور که دکتر اسماعیلی برای این دوره انرژی گذاشت، نگذاشتند. از رئیس سازمان سینمایی و مدیران این حوزه و همه دست‌اندرکاران سینما ‌ به‌ویژه اسپانسرها سپاسگزارم.
دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه خدا را شاکریم که شرمنده نشدیم و امانتی که در دوره چهل‌ویکم به‌دست ما رسید به سرمنزل مقصود رسید و جشنواره فیلم فجر برگزار شد، گفت: این جشنواره با همراهی خانواده محترم سینما جشنواره شد، تهیه‌کنندگان عزیزی که غیرتمندانه جنگیدند تا فیلم‌ها را به جشنواره برسانند. امسال تمام فشارهایی که از سوی رسانه‌های غربی به خانواده سینما وارد شد، ناکارآمد ماند. به امید روشنایی جشنواره چهل و دوم. سپس علی مرادخانی، مدیر تجلی اراده ملی، در سخنانی تصریح کرد: امسال میزبان ۱۴ ارگان و نهاد هستیم که در کنار آیین اختتامیه تجلی اراده ملی چهل‌ویکمین جشنواره ایستادند. در ادامه این مراسم، آستان قدس رضوی، بانک ملت، معاونت قرآنی ارشاد، پارک علم و فناوری استان قم، ستاد مبارزه با قاچاق، معاونت زنان، بنیاد تعلیم و تربیت برهان، سازمان بهزیستی کشور، شورای فرهنگ عمومی، فراکسیون محیط‌زیست، انجمن مدیران تولید، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت کار و امور اجتماعی و نهاد کتابخانه‌های عمومی جوایز خود را به فیلم‌های برگزیده‌شان اهدا کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید