• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185684
+
-

تور تفریحی آدم‌فضایی‌ها در آمریکا؟

تور تفریحی آدم‌فضایی‌ها در آمریکا؟

جواد نصرتی

در هفته‌های اخیر، پرواز بالن‌های جاسوسی چین و پرنده‌های ناشناس دیگر بر فراز آمریکای شمالی، دولت آمریکا را با دعواهای سیاسی سنگینی مواجه کرده اما همزمان با این جنجال سیاسی در واشنگتن، تئوری گردش آدم‌فضایی‌ها بر فراز آمریکا چنان قوت گرفته که درنهایت دولت آمریکا مجبور شد رسما اعلام کند این اشیای پرنده، متعلق به بیگانه‌ها نیست.
دعوای سیاسی در واشنگتن بر سر این است که حالا که پرنده‌های جاسوسی چینی وارد حریم هوایی آمریکا شده، دولت آمریکا باید واکنش مناسبی به این بلندپروازی پکن بدهد. اما این دعواهای جدی، زیر سایه ایده فرود آمدن آدم‌فضایی‌ها در زمین گم شده است. موضوع چنان داغ است و جدی گرفته می‌شود که از بغل آن، تئوری‌های توطئه زیادی هم بیرون زده است. بزرگ‌ترین مسئله اما همان حضور بیگانه‌ها در آمریکاست که البته توسط بالاترین نهاد امنیتی آمریکا، رد شده است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در جمع خبرنگاران گفته است که چین برنامه‌ای برای ارسال بالن‌های جاسوسی با ارتفاع بالا دارد و عملا چین را پشت پرواز این پرنده‌ها خوانده است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید هم صریح‌تر وارد ماجرا شده و تمامی شایعات درباره منشا فرازمینی این اشیای پرنده را رد کرده است. با این حال، موضوع همچنان در آمریکا داغ است و برخی، به آن دامن هم می‌زنند. ایلان ماسک ثروتمند سرشناس آمریکایی و مالک توییتر، با یک توییت با محتوای طنز، حسابی به این ماجرا دامن زده و بحث را حتی داغ‌تر هم کرده است. او در توییتر نوشته است: «نگران نباشید، چند نفر از دوستان بیگانه من آمده‌اند تا به من سر بزنند.»
این توییت، نزدیک به 100میلیون بار دیده شده و زیر آن، به تالار بحث درباره بیگانه‌ها و تئوری‌های توطئه تبدیل شده است. درحالی‌که بسیاری همچنان مصر هستند دولت آمریکا دروغ می‌گوید، برخی دیگر می‌گویند که این هیاهو هم مثل کرونا، که ساخته و پرداخته آمریکا بود، برنامه دیگری از سوی آمریکاست تا حواس مردم را پرت کند و به کارهای پشت پرده‌اش برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید