• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185677
+
-

اولتیماتوم فرمانده فراجا به سارقان و مالخران

آغاز طرح ویژه پلیس برای مبارزه با سارقان

آغاز طرح ویژه پلیس برای مبارزه با سارقان

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا دیروز در جمع خبرنگاران از طرح ویژه پلیس برای مبارزه با سارقان در سراسر کشور خبر داد.
به‌گزارش همشهری، روز گذشته مانور پلیس برای مبارزه با سرقت در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور سردار احمدرضا رادان، برگزار شد. مانوری که همزمان در 7 استان دیگر هم اجرا شد و پیامی از قاطعیت پلیس برای دستگیری مجرمان به‌ویژه سارقان و مالخران به همراه داشت. علاوه بر سردار رادان، سردار محمدیان، فرمانده انتظامی تهران و روسای پلیس‌های آگاهی، فتا و سایر پلیس‌های تخصصی نیز در این مانور حضور داشتند. در حاشیه اجرای این مانور، فرمانده فراجا در جمع خبرنگاران گفت: حفظ‌ شأن و امنیت مردم در اولویت کار پلیس است و هدفمان تنها رسیدگی به دغدغه‌های مردم در حوزه امنیت است که با قاطعیت آغاز شده و ادامه دارد.
وی گفت: در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم، یکی از دغدغه‌های مهم مردم مقابله با انواع سرقت و زورگیری است. از سوی دیگر درخواست‌های متعددی از شهروندان داشتیم که این پدیده زشت را برطرف و ریشه‌کن کنیم.
فرمانده فراجا ادامه داد: براساس هماهنگی‌های قضایی صورت گرفته، تلاش می‌کنیم که این دغدغه‌های مردم برطرف شود و در همین راستا، امروز(سه‌شنبه) طرح مبارزه با سرقت در 7 استان ازجمله تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز، فارس، خوزستان و غرب استان تهران آغاز می‌شود و در ادامه، اجرای آن را در سراسر کشور در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی تأکید کرد: هدف ما این است که به‌صورت هدفمند با سارقان و مخلان امنیت مردم برخورد شود تا با اجرا شدن این طرح مردم ایران بتوانند امنیت و آرامش بهتری را تجربه کنند.
سردار رادان با بیان اینکه هماهنگی کامل با دستگاه قضایی در این خصوص صورت گرفته است گفت: رئیس قوه قضاییه نیز از این طرح استقبال کرده و مجازاتی شدیدی در انتظار سارقان خواهد بود. به همین دلیل به‌صورت جدی به سارق و مالخران هشدار می‌دهم که به‌زودی شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر خواهند شد و این طرح تا زمانی که دغدغه‌های مردم کاهش نیابد ادامه خواهد داشت.
وی گفت: قرارگاه مقابله با سرقت از قبل آغاز به‌کار کرده و اصلاحاتی در آن ایجاد شده و روش‌هایی را اجرایی می‌کنیم که در بستر آن سارق برای دزدی با مشکل مواجه شود. همچنین در بحث ایمنی خودروها هم صحبت‌هایی با خودروسازان شده است و آنها اقدامات خود برای ایمنی خودروها را آغاز کرده‌اند. که البته صاحبان خودرو نیز باید از اموال خودشان محافظت کنند چرا که به‌زودی کلیپ‌هایی از جنس هشدار و آموزش به مردم منتشر خواهد شد تا مردم بیشتر با پیشگیری از سرقت آشنا شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید