• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185666
+
-

رفع 2معضل با یک طرح کارشناسی

رضا شنگی-شهردار منطقه 17 تهران

2خط راه‌آهن معضلات زیادی برای منطقه17 ایجاد کرده‌اند و تعیین‌تکلیف حریم راه‌آهن مطالبه شهروندان است. گرچه خط تهران - تبریز زیرزمینی شده، اما بخشی از حریم ریل هنوز تعیین‌تکلیف نشده و تجمع معتادان، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در این نقطه سبب نارضایتی اهالی شده است. از سوی دیگر اهالی محله زمزم از عبور قطار تهران-اهواز گلایه دارند.
شهرداری منطقه براساس بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی، طرح پیشنهادی ارائه داده که ارزشمند است و قابلیت اجرایی دارد. شهرداری در پایانه آزادگان حدود 26هکتار زمین دارد که در طرح پیشنهادی درخواست کردیم مجموعه راه‌آهن و وزارت راه‌وشهرسازی ایستگاه میانی در این نقطه احداث و مبدأ و مقصد مسافران را به آنجا منتقل کند. با انتقال این خط حدود 7کیلومتر از فضای حریم ریل راه‌آهن تهران-اهواز آزاد می‌شود و حدود 2100میلیارد تومان هم آورده مالی برای مجموعه راه‌آهن خواهد داشت.
بر این اساس، مکاتباتی با مجموعه راه‌آهن انجام داده‌ایم، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. با حضور آقای مهدی بذرپاش در وزارت راه‌وشهرسازی امیدواریم اراده‌ای برای تحقق این کار به‌ وجود آید و خدمتی ماندگار به اهالی این منطقه ارائه شود. به‌هرحال ما در مجموعه مدیریت شهری پیگیر این موضوع هستیم.
با جابه‌جایی این خط (تهران-اهواز) از یک‌سو معضل ترافیک میدان راه‌آهن حل می‌شود و از سوی دیگر به منازل مسکونی حریم راه‌آهن که فرسوده هستند، اجازه بازسازی و نوسازی داده خواهد شد. در نهایت هم آسیب‌های اجتماعی در حریم راه‌آهن که مناطق 16، 17 و 18 با آن درگیر هستند، کاهش می‌یابد.
در بازدید رئیس محترم نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، اجرا و عملیاتی‌کردن پروژه‌های تحول‌آفرین در منطقه موردتوجه این عضو شورا بود؛ پروژه‌هایی که در طول این دوره مدیریت شهری تحولی برای منطقه و شهروندان ایجاد کنند و در آینده هم بتوانند مشکلات عدیده‌ای را حل کنند. بنابراین می‌توان این وعده را به اهالی منطقه‌71 داد که در سال آینده تحولات قابل توجهی رخ دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید