• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185663
+
-

انتقال ریل تهران - اهواز به پایانه آزادگان

اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در بازدید از منطقه 17 به پیگیری و تعیین‌تکلیف حریم ریل خطوط راه‌آهن تأکید کرد

گزارش
انتقال ریل تهران - اهواز به پایانه آزادگان

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

اعضای شورای شهر ششم براساس وعده ‌داده‌شده به مردم، بازدید میدانی از مناطق را در اولویت برنامه‌هایشان قرار داده‌اند. آنها علاوه بر بازدید از پروژه‌های عمرانی، به دیدار خانواده شهدا می‌روند و گپ‌و‌گفتی هم با نیروهای بسیج، فعالان فرهنگی و... دارند و در جلسه با مدیران و معاونان شهرداری مناطق به تبادل نظر با آنها می‌پردازند. برنامه بازدید مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، روزهای دوشنبه انجام می‌شود. او در هفتمین بازدید خود به دارالشهدای تهران رفت و معضلات حریم ریل راه‌آهن را لاینحل دانست و به همشهری گفت: «اصلی‌ترین مسئله منطقه و اهالی، معضل دیرینه خطوط راه‌آهن تهران - تبریز و تهران –اهواز است. خط تهران - تبریز در ادوار گذشته زیرزمینی شده و فضای فوقانی آن به اجرای طرح باغ‌راه فاطمه زهرا(س) اختصاص‌داده‌شده است که تکمیل این طرح نیاز به توافقات با مجموعه راه‌آهن دارد؛ بنابراین از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد تا طرح به‌طور کامل اجرایی شود. موضوع دیگر خط راه‌آهن تهران - اهواز است که منطقه را به 2بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده و مردم خواستار جابه‌جایی آن هستند. گویا شهرداری دراین‌خصوص طرحی برای جابه‌جایی این خط به پایانه آزادگان دارد که انجام آن نیازمند همراهی وزارت راه و شهرسازی است و مجموعه مدیریت شهری هم در این مورد آمادگی کامل را برای مشارکت و همکاری دارد.»
به گزارش همشهری، بازدید رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از منطقه 17بعد از اقامه نماز ظهر و حضور در مقبره‌الشهدای محله ابوذر و قرائت فاتحه و اهدای گل به مزار 5شهید گمنام رسماً شروع شد. مهدی اقراریان ابتدا با حضور در بخش‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری منطقه در جریان نحوه تکریم ارباب‌رجوع قرار گرفت و پس از آن هم در جلسه شورای معاونان حاضر شد و خطاب به معاونان گفت: «کار جمعی، بر موفقیت یک مجموعه تأثیرگذار است و باید به‌دنبال اقدامات تحولی در منطقه باشید تا شهروندان در آینده از عملکرد این دوره مدیریت شهری به نیکی و کارآمدی یاد کنند.» مقصد بعدی، بازدید از 12پروژه مهم و فعال منطقه بود که به‌دلیل محدودیت زمان، بازدید از 4طرح (احداث زیرگذرهای سواره‌رو حریم ریل تهران - اهواز، ایمن‌سازی خیابان نباتی، احداث مرکز سلامت مهرگان محله بلورسازی و احداث زمین اسکیت مجموعه فرهنگی دارالشهدا) انجام شد و اقراریان در جریان این بازدید عنوان کرد: «مناطق جنوبی تهران دچار عقب‌ماندگی تاریخی هستند و ما در شورا وظیفه داریم برای جبران این عقب‌ماندگی در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، این مناطق را در اولویت قرار دهیم که در بودجه 1402هم این رویکرد وجود خواهد داشت.» او همچنین تأکید کرد که سرانه‌ تمام حوزه‌ها ازجمله پارکینگ، بوستان، مجموعه ورزشی و... در مناطق کم‌برخوردار به‌ویژه منطقه 17پایین است و شورا برای حل مشکلات مردم از هیچ مصوبه‌ای دریغ نمی‌کند.

خدمتگزاری به خانواده شهدا
حدود یک ساعت به اذان مغرب مانده بود که خودرو در محله ابوذر، مقابل ساختمان شماره 10، کوچه شهیدجواد مختاری (تیر 1344در چهارراه لشکر ترور شد) توقف کرد و خانواده شهید مختاری در طبقه دوم میزبان عضو شورای شهر تهران و هیأت همراه (شهردار منطقه و فرمانده سپاه حبیب‌بن مظاهر و...) شدند. پدر و مادر شهید خاطراتی را از فرزندشان (جواد مختاری) بازگو کردند. اقراریان هم ضمن تقدیر و تشکر از صبوری خانواده شهدا گفت: «وظیفه ما خدمتگزاری به خانواده شهداست و باور داریم این کار سبب می‌شود در مسیر خدمت‌رسانی بهتر عمل کنیم.» در پایان هم با اهدای لوح تقدیر و گرفتن عکس یادگاری، مهمانان، خانه شهیدمختاری را ترک کردند.

برپایی میز خدمت
نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام رضا مطلبی در مسجد ابوذر برگزار شد و امام‌جماعت در خطبه بین 2نماز به مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: «قبول داریم شرایط سخت است، اما مردم گرفتار هستند و مشکلاتی دارند و انتظارشان این است که مسئولان رسیدگی کنند و به قول‌هایی که داده‌اند، عمل کنند.» سپس میز خدمت با حضور رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا، شهردار منطقه، رؤسای کلانتری‌های 161ابوذر و 149امامزاده حسن(ع)، مدیر اداره آموزش‌وپرورش منطقه، معاون دادستان ناحیه 18، فرمانده سپاه ناحیه حبیب‌بن مظاهر، نماینده راه‌آهن استان تهران، معاون شهرسازی منطقه، مسئول حمایت حقوق ایثارگران کشور، مسئول امداد و نجات هلال‌احمر کشور، پلیس راهور و نمایندگان شرکت گاز و آبفا برپا شد و شهروندان مشکلات خود را با مسئولان مربوط مطرح کردند. کمبود اتوبوس، اعمال محدودیت برای نوسازی بافت‌های فرسوده حریم ریل راه‌آهن، نظافت شهری و... برخی از مشکلاتی بودند که مردم مطرح کردند. مهدی اقراریان به همشهری گفت: «بنا به فرمایش امام (ره) صاحبان اصلی انقلاب، محرومان و مستضعفان هستند و ما در خدمت‌رسانی به این اقشار دچار کمبود هستیم؛ ازاین‌رو براساس الگوی جدید ارزیابی آموزش‌وپرورش به‌خودمان در این مورد نمره قبولی نمی‌دهیم تا بتوانیم برای جبران بیشتر تلاش کنیم. یا به‌عبارت‌دیگر در خدمت‌رسانی به اقشار کم‌برخوردار نمره ما نیاز به تلاش بیشتر دارد.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید