• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185646
+
-

عدد خبر/50 هزار

میلیارد تومان گردش مالی سالانه آموزشگاه‌های کنکوری است، اما به‌گفته علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش، با اجرای «مدرسه کنکور ایران» درآمد تبلیغاتی چنین رقمی نادیده گرفته می‌شود و دروس لازم را برای کنکور، رایگان روی آنتن ارائه می‌دهد.

10 هزار
تخت بیمارستانی طی یک‌سال گذشته اضافه شده و اکنون ۱۵۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد. براساس اعلام سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت قرار است سالانه حدود ۱۰ هزار تخت دیگر به این تعداد اضافه شود.

50 درصد
مستأجران تحت پوشش کمیته امداد، زن سرپرست خانوار هستند. براساس اعلام علی بحیرایی، مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد، در حال حاضر ۲.۵ میلیون خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۱۴ هزار خانوار در منازل استیجاری زندگی می‌کنند.

200 مرکز
علمی غیرمجاز تعطیل شد. براساس اعلام احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همه آموزشگاه‌های علمی که داوطلب زیر ۲۰ سال سن می‌پذیرند باید از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند. این حوزه نظارتی است و مراکز آموزشی ما باید شناسنامه‌دار باشند تا بدانیم با چه‌کسی در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش فرزندانمان طرف هستیم.

35 هزار
عملیات و خدمات امدادی هلال احمر از ابتدای امسال تا 22بهمن ارائه شده که نسبت به سال گذشته، رشد ۳۰ درصدی داشته است. عملیات کوهستان، با ۲۴۷۶ مورد، عملیات جوی با ۱۹۶۲ مورد و عملیات سیلاب با ۵۱۴ مورد دیگر عملیاتی هستند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر در این مدت انجام داده‌اند.

40 درصد
سابقه تحصیلی در پایه دوازدهم برای کنکور سال آینده لحاظ خواهد شد و سهم کنکور 60درصد است. اما سهم سابقه تحصیلی در ۱۴۰۳ براساس پایه یازدهم و دوازدهم به ۵۰ درصد می‌رسد. از کنکور ۱۴۰۴ هم ۶۰ درصد سابقه تحصیلی از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود و سهم کنکور به ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید