• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 25 بهمن 1401
کد مطلب : 185570
+
-

حلال‌‌خوری در توکیو

حلال‌‌خوری در توکیو

جواد نصرتی

توکیو، پایتخت ژاپن، تقریبا 40میلیون جمعیت دارد و هر چیزی به وفور در آن پیدا می‌شود. البته هر چیزی، به جز غذای حلال مخصوص مسلمانان که تنها در یک نقطه خاص شهر، به‌صورت آماده و تازه در دسترس است: خیابان اسلامی.
این خیابان که فقط حدود 100متر طول دارد، در توکیو با نام «اسلام یوکوچو» شناخته می‌شود. این خیابان، یکی از تفریح‌گاه‌های محبوب مسلمانان ساکن توکیوست و با انواع رستوران‌ها و فروشگاه‌های محصولات حلال خود، پاتوق مسلمانانی است که از سراسر دنیا به توکیو آمده‌اند و در این ابرشهر زندگی می‌کنند. از آفریقایی‌ها گرفته تا خاورمیانه‌ای‌ها و آسیایی‌ها، مسلمانان از نژادهای مختلف اینجا می‌توانند غذاهای محبوب خود را پیدا کنند و در رستوران‌ها، خوش بگذرانند.
حضور پرشمار مسلمانان، با چهره‌های متفاوت از ژاپنی‌ها، به مردم در این منطقه این حس را می‌دهد که دست‌کم برای مدت کوتاهی، دیگر در توکیو نیستند.
این خیابان در منطقه شین اوکوبو در توکیو قرار دارد و البته مورد توجه ژاپنی‌ها هم هست چون چیزهایی در آن پیدا می‌شود‌ که به‌صورت انحصاری در این قسمت خیابان فروخته می‌شود و در دیگر جاهای شهر پیدا نمی‌شود. رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، نه فقط غذای حلال که شیرینی‌ها و خوردنی‌های دیگری هم دارند که در توکیو پیدا نمی‌شود. از شیرینی‌های آفریقایی گرفته تا نوشیدنی‌های حلال محبوب در جنوب و شرق آسیا، چیزهای زیادی در این خیابان هستند که ژاپنی‌ها را متعجب کنند. یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌ها در این منطقه، فروشگاهی است که ادویه‌  مخصوص هند و نپال را می‌فروشد. این ادویه اخیرا توجه ژاپنی‌ها را هم جلب کرده است. با این حال بوی چیره در این خیابان، بوی انواع کباب و بریانی است که فضا را دلچسب و معطر کرده است. برخی از فروشگاه‌ها در این خیابان، ‌انواع غذاهای عربی، هندی و ترکیه‌ای را سرو می‌کنند که در میان آنها، انواع کباب‌ها محبوبیت زیادی دارند. این رستوران‌ها، انواع نان محلی را در همانجا می‌پزند و به مشتریان خود می‌دهند.
اسلام یوکوچو، شاید در دل توکیو گم باشد، اما دنیایی شیرین و خوشمزه برای اقلیت مسلمان این ابرشهر ساخته است که حالا، توجه دیگران را هم به‌خود جلب کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید