• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 25 بهمن 1401
کد مطلب : 185549
+
-

روز جنگ‌های داخلی

در بازی‌های باقیمانده از هفته بیستم، امروز نفت با نفت بازی می‌کند و اصفهان با اصفهان روبه‌رو می‌شود

هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز آغاز شد، امروز با برگزاری 3بازی باقیمانده به پایان خواهد رسید. در مهم‌ترین بازی‌های امروز، 2 تیم نفتی خوزستان فینال 6امتیازی قعر جدولی‌ها را برگزار می‌کنند و سپاهان هم در دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن می‌ایستد.

   نفت مسجدسلیمان -  نفت آبادان
بازی‌های امروز از ساعت15 با جدال نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان آغاز می‌شود؛ 2تیم 11امتیازی جدول که آخرین امیدهایشان را برای بقا در لیگ برتر جست‌وجو می‌کنند. این دو تیم صاحب کمترین بردهای این فصل هستند و هرکدام فقط 2بار پیروز شده‌اند. از آخرین برد نفت مسجدسلیمان 14هفته و از آخرین برد آبادانی‌ها نیز 7هفته می‌گذرد. برد 14هفته قبل نفت مسجدسلیمان در بازی رفت همین 2‌تیم و در زمین نفت آبادان به‌دست آمد. در آن میدان آبادانی‌ها گل اول را زدند اما مهمان کام‌بک زد و بازی را 2بر یک برد. در آن روز رضا مهاجری و رضا پرکاس روی نیمکت 2 تیم نشسته بودند اما امروز خبری از آنها نیست و عنایتی و تاوارس مقابل هم قرار می‌گیرند. این 2تیم برای ماندن در لیگ حداقل به 3برد دیگر در 11هفته باقیمانده نیاز دارند.

   مس کرمان - نساجی
همزمان با مصاف نفتی‌ها در خوزستان، مس کرمان که نزدیک‌ترین تیم به این دو قعرنشین است در شهر خودش از نساجی میزبانی می‌کند. اگر قرار باشد یکی از 2 تیم نفتی در لیگ برتر بماند، قطعا مس کرمان است که باید به جای آن تیم راهی دسته‌اول شود. درواقع 2تیم سقوط‌کننده از میان همین 3تیم انتخاب می‌شوند و سایر تیم‌های نیمه پایین جدول، حاشیه امنیت مناسبی برای بقا در لیگ‌برتر دارند. در روزی که حداقل یکی از 2 تیم نفتی امتیاز خواهند گرفت، مس کرمان هم نگاه ویژه‌ای به امتیازات بازی با نساجی دارد تا خودش را در خطر سقوط احساس نکند. نساجی در 9بازی اخیر یک برد داشته و در 5هفته اخیر 2امتیاز گرفته است. همین نکته، کرمانی‌ها را به پیروزی در بازی امروز امیدوار می‌کند.

   سپاهان - ذوب‌آهن
اما مهم‌ترین بازی امروز که از ساعت15:30 در اصفهان آغاز می‌شود، یک دربی است که نام تیم صدرنشین در پایان هفته بیستم نیز در گرو نتیجه همین دربی خواهد بود. سپاهان که 2هفته‌ای هست به پرسپولیس رسیده و صدر جدول را با این تیم شریک شده، امروز در دربی اصفهانی‌ها و در ورزشگاه نقش‌جهان از ذوب‌آهن میزبانی می‌کند. بازی رفت 2 تیم در فولادشهر یک - یک مساوی شد؛ شهریار مغانلو برای سپاهان گل زد و آرمان قاسمی این گل را با یک ضربه پنالتی پاسخ داد. امروز اما شرایط 2 تیم با آن زمان کاملا متفاوت است. سپاهان آنقدر اوج گرفته که در 5بازی اخیرش هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی به‌دست نیاورده است. در آن سو اما ذوب‌آهن هفته‌هاست که روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد و در 7بازی اخیرش اصلا رنگ پیروزی را ندیده است. ذوبی‌ها بعد از 3باخت متوالی، حالا 2هفته‌ای است که دوباره به مساوی کردن رو آورده‌اند. تیم مهدی تارتار یکی از رکوردداران مساوی در فصل جاری بوده و بعد از مس رفسنجان دومین تیمی است که تعداد مساوی‌هایش را دورقمی کرده است. سلطان مساوی در لیگ بیست‌ودوم امروز هم اگر مقابل صدرنشین به نتیجه مساوی برسد کاملا راضی خواهد بود. اما سپاهان با خط حمله آتشینی که تازه در نیم‌فصل دوم راه افتاده و با بازگشت ستاره‌هایی که هفته گذشته از بازی اهواز محروم بودند، به نتیجه‌ای جز پیروزی راضی نیست. رامین رضاییان، امید نورافکن و شهریار مغانلو بهترین‌های سپاهان در هفته‌های اخیر بوده‌اند و امروز سبزپوشان کار سختی برای مهار این ستاره‌ها خواهند داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید