• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 25 بهمن 1401
کد مطلب : 185544
+
-

کجایی پسر؟

گزارشی از محو‌شدن یک ستاره؛ سامان قدوس از 1980دقیقه ممکن، فقط 80دقیقه بازی کرده است

کجایی پسر؟

بهروز رسایلی

در مسابقات هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلستان، برنتفورد در حالی ترمز آرسنال را کشید که این نتیجه برای مدعیان قهرمانی بسیار مهم و نویدبخش بود. در واقع این هفته همه نگاه‌ها به بازی برنتفورد در برابر آرسنال دوخته شده بود که زنبورها با کسب تساوی یک - یک برابر توپچی‌ها، تنور رقابت را در بالای جدول رده‌بندی داغ‌تر کردند. در این میان اما چیزی که اخبار و نتایج برنتفورد را برای فوتبال‌دوستان ایرانی جذاب‌تر می‌کند، حضور سامان قدوس در این تیم است؛ هافبک ملی‌پوش کشورمان که شوربختانه باید گفت به‌طور کامل از برنامه‌های فنی توماس فرانک کنار گذاشته شده است.

   خارج از فهرست
ساعاتی پیش از مسابقه برنتفورد و آرسنال، خبری تکراری و قابل پیش‌بینی منتشر شد در مورد اینکه سامان قدوس از فهرست 18نفره زنبورها خط خورده و هیچ شانسی برای بازی نخواهد داشت. به این ترتیب روشن شد روزهای تلخ و تار قدوس در لیگ جزیره ادامه دارد و با توجه به نتایج خوبی هم که برنتفورد گرفته، بعید است شاهد تغییرات تاکتیکی آنچنانی در این تیم باشیم. به این ترتیب در بازه زمانی کوتاه‌مدت، قدوس به‌طور جدی به برنامه‌های تاکتیکی توماس فرانک برنمی‌گردد و نهایت اتفاقی که ممکن است در مورد او رخ بدهد، این است که به فهرست برسد و دقایقی بسیار کوتاه به‌عنوان بازیکن ذخیره بازی کند.

   غایب، مقابل سایر بزرگان
در فصلی که برنتفورد به «غول‌کش» شهرت یافته و دمار از روزگار بزرگان جزیره درآورده، قدوس در مصاف با سایر تیم‌های نامدار هم مثل بازی با آرسنال نیمکت‌نشین بود. او در جریان پیروزی شگفت‌انگیز و 4بر صفر تیمش در برابر منچستریونایتد به بازی گرفته نشد؛ درست مثل دیداری که به پیروزی 2بر یک این تیم برابر سیتی انجامید. تنها در جریان برتری 3بر یک زنبورها مقابل لیورپول بود که قدوس از دقیقه 87به میدان رفت و طبیعتا در آن مدت زمان کوتاه موفق نشد کاری از پیش ببرد.

   فقط 80دقیقه
آمار هافبک ایرانی برنتفورد وحشتناک است. در شرایطی که زنبورها در لیگ برتر 22بازی انجام داده‌اند، سهم سامان از این 1980دقیقه تنها 80دقیقه حضور در زمین بوده . سامان در این مدت گلی نزده و پاس گلی هم ارسال نکرده؛ تنها یک ضربه در چارچوب و یک پاس کلیدی به نام این بازیکن ثبت شده که از آن نیز باید بگذریم؛ چون محلی از اعتنا ندارد. قدوس اواخر فصل گذشته در چند مسابقه به‌عنوان وینگ‌بک راست به میدان می‌رفت که حالا دیگر از همان هم خبری نیست.

   چشم‌انتظار سرمربی بعدی تیم ملی
در تیم ملی هم شرایط طی این سال‌ها برای قدوس چندان بسامان نبوده. نه دراگان اسکوچیچ اعتقاد چندانی به این بازیکن داشت و نه کارلوس کی‌روش. موقعیت او در تیم ملی ایران هرگز از یک بازیکن ذخیره فراتر نرفت. حالا شاید سامان بیش از سایرین منتظر تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی است؛ اینکه ببیند آیا ممکن است بالاخره مردی به این سمت منصوب شود که او را قبول داشته باشد یا نه.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید