• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 بهمن 1401
کد مطلب : 185542
+
-

2 پارک‌ خاص برای بانوان

عملیات اجرایی احداث 2بوستان در غرب و شرق پایتخت کلنگ‌زنی شد که تیرماه1402 به بهره‌برداری می‌رسند

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

مدیریت شهری به‌دنبال ایجاد فضاهای امن و راحت بیشتری برای تفریح و ورزش بانوان است؛ فضاهایی که حتی مادران به همراه کودکان شیرخوار و خردسال خود بتوانند ساعاتی را بدون نگرانی و البته مهیا بودن اولیه‌ترین امکانات موردنیازشان سپری کنند. به همین‌خاطر است که شهرداری تهران تاکنون یا بوستان‌های مخصوص بانوان در چند پهنه ایجاد کرده یا به‌دنبال احداث بوستان‌هایی برای زنان در مناطقی است که چنین فضایی را ندارند.
در همین راستا روز گذشته بیست‌وهشتمین رویداد امیدوافتخار به کلنگ‌زنی 2بوستان بانوان در شرق و غرب پایتخت اختصاص پیدا کرد. در ابتدای این برنامه معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: «کلنگ‌زنی بوستان بانوان به مساحت حدود ۵.۵هکتار را داریم که ۳.۵هکتار آن آماده و ۲هکتار نیز به آن الحاق می‌شود.» حسین نظری با بیان اینکه در آماده کردن محیط‌های اینچنینی چند نگاه وجود دارد، افزود: «نگاه اول احترام به بانوان، مادران و خواهران است و نگاه دیگر نگاه مترقی به بنیان خانواده است، چرا که کانون گرم خانواده در جامعه ایرانی یکی از نقاط قوت آن است و امیدواریم روزبه‌روز این محیط تحکیم بیشتری پیدا کند.» نظری عنوان کرد: «این پروژه و این اقدام یک قدم اجتماعی، تفریحی و توسعه فضای سبز شهری است و امیدواریم بتوانیم طی ۴‌ماه و اوایل تابستان شاهد افتتاح این بوستان باشیم.»
علاوه‌بر این مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره جزئیات 2بوستان بانوان در تهران به همشهری گفت: «یکی از بوستان‌های مختص بانوان که کلنگ‌زنی شد، در منطقه13 در پارک جنگلی سرخه حصار به مساحت 5.5هکتار واقع شده؛ عملیات عمرانی احداث این بوستان با طراحی ویژه‌ از هفته آینده آغاز خواهد شد. درنظر داریم ظرف حداکثر 4‌ماه شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.» علی‌محمد مختاری افزود: «بوستان بانوان دیگری که در منطقه21 کلنگ‌زنی آن انجام شد، 5هکتار وسعت دارد و امکاناتی که در این بوستان تدارک دیده شده شامل ساختمان شهربانو، ساختمان مادر و کودک، نمازخانه، مسیر تندرستی، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان و... است.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید